Thursday, December 22, 2016

Revival: Never too late

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pertolongan Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Never too late

Isaiah 41:13-14  For I, the LORD your God, will hold your right hand, Saying to you, 'Fear not, I will help you. '
" Fear not, you worm Jacob, You men of Israel! I will help you, " says the LORD And your Redeemer, the Holy One of Israel.

Yesaya 41:13-14 (TB)  Sebab Aku ini, TUHAN, Allahmu, memegang tangan kananmu dan berkata kepadamu: "Janganlah takut, Akulah yang menolong engkau."
Janganlah takut, hai si cacing Yakub, hai si ulat Israel! Akulah yang menolong engkau, demikianlah firman TUHAN, dan yang menebus engkau ialah Yang Mahakudus, Allah Israel.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #357. Tahukah anda bahawa pertolongan Tuhan tidak pernah terlambat? Tak terbatas kuasa-Nya kerana semua dapat Dia lakukan. Apa yang kelihatan mustahil bagi kita, itu sangat mungkin bagi Tuhan. Jangan takut, jangan risau, jangan ragu kerana di saat kita tak terdaya, kuasa-Nya yang sempurna bekerja menolong kita, memampukan kita untuk terus maju sehingga mujizat menjadi nyata dan kemuliaan-Nya dinyatakan ke seluruh bumi. Tuhan tidak pernah berjanji bahwa hidup kita sebagai seorang Kristian akan selalu lancar dan tanpa kesulitan. Namun jangan putus asa, kerana Tuhan Yesus menjanjikan bahwa Ia akan menuntun, menyertai, dan memberi kita kekuatan dalam menjalani kehidupan yang penuh permasalahan yang rumit.

1. Never too late
Mazmur 63:7 (TB)  (63-8) sungguh Engkau telah menjadi pertolonganku, dan dalam naungan sayap-Mu aku bersorak-sorai.

☕🍞 Tidak ada situasi apa pun dimana Allah yang Mahakuasa tidak dapat menolong kita. Dengan demikian kita tidak perlu takut kepada musuh yang marah, pada kelemahan diri kita sendiri, maupun keadaan yang begitu menyulitkan, kerana ada Allah yang menyertai dan menuntun tangan kita. Pertolongan kita adalah daripada Tuhan. Takkan pernah terlambat dan awal, selalu tepat pada  masanya.

Selalu kita berdoa kepada TUHAN supaya Dia menolong kita dalam segala kesusahan dan kesulitan tetapi sebelum Tuhan menjawab doa kita, kita pulak sudah "u-turn" daripada doa kita dan mencari solusi yang lain, yang hanya sekadar sementara sahaja.  Kenapa Pengkhotbah mengatakan "Ia membuat segala sesuatu indah pada waktunya, bahkan Ia memberikan kekekalan dalam hati mereka. Tetapi manusia tidak dapat menyelami pekerjaan yang dilakukan Allah dari awal sampai akhir". Kerana waktu Tuhan adalah selalunya waktu yang tepat. We always like to rush into things and conclusion whereas God is in the process of answering the best for your prayers. Tidak ada kesabaran, lalu kita mencari bomoh, mencari dukun, cuba ini dan itu, membuat keputusan sendiri tanpa mendengar suara Tuhan. Apabila kita mengikuti perasaan kita sendiri dan keadaan menjadi makin teruk, nah mulalah kita menyoal dan menyalahkan Tuhan kerana tidak menolong. Tuhan tidak pernah terlambat, cuma kita yang selalu berjalan lebih laju daripada Tuhan... Those who trust in God are the ones who will wait patiently for Him to move, to answer. Janganlah terburu-buru dalam membuat keputusan yang melibatkan kehidupan anda, dan kemudian menyesal pun tidak guna sudah. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: