Saturday, December 10, 2016

Revival: Is there anything too hard for God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh pengharapan yang teguh di dalam Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Is there anything too hard

Jeremiah 32:27  "Behold, I [am] the LORD, the God of all flesh. Is there anything too hard for Me?

Yeremia 32:27 (TB)  "Sesungguhnya, Akulah TUHAN, Allah segala makhluk; adakah sesuatu apa pun yang mustahil untuk-Ku?

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #345. Tahukah anda bahawa tidak ada apapun perkara yang sulit dan rumit bagi Tuhan untuk memakai hidup anda? Is there anything too hard for God to use your life for greater purpose? Firman Allah menjanjikan masa depan yang penuh berkat bagi semua orang yang percaya kepada Kristus. Kita dapat mengandalkan firman-Nya sekalipun kita tidak tahu cara yang khusus hal itu akan terlaksana. Siapakah yang boleh merasa dirinya layak diampuni dan dipulihkan? Kalau dengan jujur kita melihat dan menyelidiki diri, maka jawabannya adalah tidak seorang pun! Namun, justru kasih setia Allahlah yang membuat pemulihan bukan angan-angan melainkan suatu kepastian.

1. Is there anything too hard for God
Yeremia 32:17 (TB)  Ah, Tuhan ALLAH! Sesungguhnya, Engkaulah yang telah menjadikan langit dan bumi dengan kekuatan-Mu yang besar dan dengan lengan-Mu yang terentang. Tiada suatu apa pun yang mustahil untuk-Mu!

☕🍞 Dia adalah Allah yang Mahakuasa, penuh kasih setia, dan Mahaadil. Tidak ada yang mustahil bagi Allah. Ingatlah bahwa Tuhan Allah adalah Allah dalam kehidupan Anda juga. Taatlah kepada-Nya, walaupun fakta yang ada sekarang tidak mendukung atau bahkan cenderung menuju kehancuran, sebab di tangan-Nya masa depan kita tetaplah cerah. Is there anything too hard for God to do in your life and through your life? Tiada yang mustahil bagi Allah. Allah sanggup memulihkan siapapun yang bertobat. Inilah kasih setia Allah kepada umat-Nya yang tak pernah memudar. Sepantasnyalah kita yang sudah mengalami kasih setia-Nya itu hidup dalam kesetiaan dan ketaatan mutlak pada-Nya.

Tuhan berkenan memilih kita tentu kerana mempunyai rencana yang indah di dalamnya, maka terimalah dengan sukacita, penuh penyerahan, dan ketaatan. If it was impossible for God, then He would have not revived us, cleansed us, saved us and use us according to His plans and purposes. There's nothing too hard for God to do with your life.  Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: