Monday, December 5, 2016

Revival: Light amongst the darkness

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus bersinar terang. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Light amongst the darkness

Genesis 1:2  The earth was without form, and void; and darkness [was] on the face of the deep. And the Spirit of God was hovering over the face of the waters.

Kejadian 1:2 (TB)  Bumi belum berbentuk dan kosong; gelap gulita menutupi samudera raya, dan Roh Allah melayang-layang di atas permukaan air.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian.  Hari yang ke #340. Tahukah anda bahawa anda sepatutnya dan seharusnya menjadi terang dan garam bagi dunia 🌍 yang penuh dengan kegelapan yang amat pekat? Kejahatan dunia ini amat "pekat" sehinggakan terkadang kita, orang-orang yang telah percaya kepada Tuhan Yesus, pun sama mengikuti jejak dunia ini. Generasi ini sudah hilang di dunia yang makin hari makin binasa dan gelap. What is your response?

1. Light amongst the darkness
2 Korintus 4:6 (TB)  Sebab Allah yang telah berfirman: "Dari dalam gelap akan terbit terang!", Ia juga yang membuat terang-Nya bercahaya di dalam hati kita, supaya kita beroleh terang dari pengetahuan tentang kemuliaan Allah yang nampak pada wajah Kristus. 

☕🍞 Anda adalah terang yang bersinar dari dalam gelap. Biar sinar anda terpancar sehingga tiada ruangan bagi kegelapan. Hendaklah ada cahaya itu selalu di dalam anda supaya lewat anda orang lain peroleh keselamatan. Milikilah cara hidup yang baik di tengah-tengah bangsa-bangsa yang masih dalam kegelapan, supaya apabila mereka memfitnah kamu sebagai orang durjana, mereka dapat melihatnya dari perbuatan-perbuatanmu yang baik dan memuliakan Allah pada hari Ia melawat mereka. Hendaklah cahaya anda juga bersinar di hadapan orang, supaya mereka melihat perbuatan kamu yang baik, lalu memuji Bapa kamu yang di syurga.

Sekali lagi kita telah sampai ke penghujung tahun ini, dan semua sudah mula bersiap-siap untuk menyambut hari natal 🎄. Bagaimana kita akan menyambut hari natal 🎄 kali ini? Masih menyambut seperti dunia menyambutnya atau seperti orang-orang yang percaya kepada-Nya? Revival is when Christ is born in you. If Christ Jesus is the King ♔ of your life, will you tarnish the name of the Lord by our wicked ways or will your life glorify the King ♔ as you live in this world,  amongst your generation, your people, your family and friends? Bukan hanya di bulan Desember, tetapi biarlah ia menjadi gaya hidup anda, menjadi terang dan garam dunia. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: