Sunday, December 11, 2016

Revival: I have overcome

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kemenangan yang besar. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: I have overcome

John 16:33  These things I have spoken to you, that in Me you may have peace. In the world you will have tribulation; but be of good cheer, I have overcome the world. "

Yohanes 16:33 (TB)  Semuanya itu Kukatakan kepadamu, supaya kamu beroleh damai sejahtera dalam Aku. Dalam dunia kamu menderita penganiayaan, tetapi kuatkanlah hatimu, Aku telah mengalahkan dunia."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #346. Tahukah anda bahawa anda adalah orang-orang yang lebih dari pemenang?  Tuhan Yesus telah merampas kembali kunci maut daripada iblis, dan kini kunci itu telah diberikan kepada. Anda semuanya adalah lebih dari pemenang di dalam Yesus Kristus. We ought to be encouraged, because Christ has overcome the world before us. But while we think we stand, let us take heed lest we fall. We know not how we should act if brought into temptation; let us watch and pray without ceasing, that we may not be left to ourselves.

1. I have overcome
1 Yohanes 5:4 (TB)  sebab semua yang lahir dari Allah, mengalahkan dunia. Dan inilah kemenangan yang mengalahkan dunia: iman kita.

☕🍞 Di tengah arena pertandingan, seorang harus tahu terlebih dahulu: kekuatan musuh yang dihadapi dan kekuatannya untuk menghadapi musuh. Demikian pula kita sebagai anak-anak Allah yang setiap saat hidup di kancah pertandingan dunia. Kita bersyukur karena ada yang mengontrol pertandingan ini, yakni Allah yang berdaulat mengizinkan setiap tantangan yang kita hadapi, bersama itu pula Allah memberikan kekuatan-Nya sehingga kita pasti menang. Kemenangan ini pasti karena Allah sendiri yang berperang melawan kuasa dunia. Setiap anak Allah diberi kuasa untuk menang, inilah iman kita kepada Yesus Kristus, Anak-Nya.

Tuhan menggerakkan Revival terjadi di dalam hidup kita Supaya kita akan menyedari bahawa kita bukanlah hamba kepada dosa lagi tetapi kita telah Mengalahkan dosa dan peroleh kehidupan yang kekal. Selagi kita tidak mengerti akan kebenaran Firman Tuhan ini, kita akan selamanya menjadi hamba kepada dunia dan dosa. Apakah anda telah Mengalahkan dunia melalui iman anda kepada Tuhan Yesus ataupun masih dalam kuk perhambaan? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: