Thursday, December 22, 2016

Revival: Faith has overcome

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kemenangan yang besar. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Faith has overcome

1 John 5:4  For whatever is born of God overcomes the world. And this is the victory that has overcome the world-our faith.

1 Yohanes 5:4 (TB)  sebab semua yang lahir dari Allah, mengalahkan dunia. Dan inilah kemenangan yang mengalahkan dunia: iman kita.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #355. Tahukah anda bahawa iman anda kepada Tuhan Yesus dapat mengalahkan dunia? Iman kita ialah iman pada kenyataan bahwa Yesus adalah Anak Allah. Yaitu percaya pada ketuhanan mutlak (Anak Allah) dan kemanusiaan sejati (Yesus) dari Allah - manusia itu. Iman yang mengalahkan dunia adalah iman yang melihat realiti abadi, mengalami kuasa Allah dan kasih Kristus sedemikian sehingga kesenangan dunia yang berdosa, nilai-nilai sekular, cara-cara yang fasik dan materialisme yang mementingkan diri sendiri bukan saja tidak lagi menarik bagi kita tetapi bahkan dilihat dengan rasa jijik, enggan dan susah.

1. Faith has overcome.
1 Yohanes 5:5 (TB)  Siapakah yang mengalahkan dunia, selain dari pada dia yang percaya, bahwa Yesus adalah Anak Allah?

☕🍞 Setiap orang yang percaya adalah orang-orang yang telah lahir baru dan yang telah mengenal Tuhan Yesus. Mereka diangkat menjadi anak-anak-Nya. Dilahirkan kembali membuat kita menjadi anggota keluarga Allah. Selain mengasihi Allah, kita mengasihi sesama yang juga dilahirkan kembali oleh Allah. Mereka menjadi saudara kita di dalam Kristus, tanpa memandang bangsa, bahasa, budaya, strata ekonomi, atau pendidikan. Maka kita tidak selayaknya membedakan orang berdasarkan hal-hal tersebut, melainkan pandanglah sebagai orang yang sudah sama-sama diselamatkan oleh Tuhan. Meskipun di antara kita terdapat perbedaan, kita dapat tetap saling mengasihi karena kita berasal dari keluarga yang sama.

Setiap kita diberikan iman sebesar biji sesawi. Yesus sendiri mengatakan "...Jika kamu mempunyai iman sebesar biji sawi, kamu dapat berkata kepada bukit ini, 'Beralihlah ke sana!' dan bukit ini akan beralih. Kamu dapat melakukan apa sahaja..." Kenapakah ramai orang dikalahkan oleh dosa-dosa, masalah mereka, situasi mereka? Kerana mereka tidak sedar bahawa mereka mempunyai "iman sebutir peluru" yang dapat menembusi segala keraguan, segala kekecewaan, segala masalah, segala dosa, segala halangan dan rintangan. Kenapa mereka tidak sedar sebab "Matius 17:20 (BM)  Yesus menjawab, Kamu tidak dapat melakukannya, kerana kamu kurang percaya kepada Allah..." Apabila masalah tiba sahaja, kita mula goyah, tidak tentu arah. Revival yang terjadi di dalam hidup kita sepatutnya membuatkan kita lebih dekat lagi kepada Tuhan dan lebih mengenali Dia supaya iman kita tetap teguh dan berakar lebih dalam lagi dan tidak mudah goyah. Revival happens so that you may have an unbreakable, Unshakable and an  immovable faith in Christ Jesus. Anda mempunyai iman yang berkemenangan janganlah anda tertipu dan terkalahkan oleh tipu daya iblis, kerana anda adalah anak-anak Tuhan yang Mahatinggi dan Mahakuasa. Segala kuasa otoritas telah diberikan kepada anda juga.  Jadi, janganlah anda memberi ruangan kepada dosa, lawanlah dosa itu. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: