Friday, December 23, 2016

Revival: The Mighty hand of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperlihatkan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Mighty hand of God

Isaiah 41:20  That they may see and know, And consider and understand together, That the hand of the LORD has done this, And the Holy One of Israel has created it.

Yesaya 41:20 (TB)  supaya semua orang melihat dan mengetahui, memperhatikan dan memahami, bahwa tangan TUHAN yang membuat semuanya ini dan Yang Mahakudus, Allah Israel, yang menciptakannya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #358. Tahukah anda bahawa terkadang ramai yang melihat namun tidak mengetahuinya, memperhatikan namun tidak memahaminya? Tangan Tuhan yang ajaib meraih aku dari kegelapan. Tangan Tuhan yang ajaib luputkan aku dari pencobaan.

1. The Mighty hand of God
Mazmur 37:24 (TB)  apabila ia jatuh, tidaklah sampai tergeletak, sebab TUHAN menopang tangannya.

☕🍞 Ada beberapa perkara di dalam Firman Tuhan yang kita baca hari ini. 

1. Melihat dan Mengetahui
Ramai yang melihat namun tidak mengetahuinya. Mereka tahu bahawa itu adalah Tuhan yang sedang bekerja, namun mereka sepertinya tidak mengendahkannya. Denying the power of God that's at work. People are living in negligence.

2. Memperhatikan dan memahami
Ramai yang memperhatikan ketetapan Tuhan, membaca sekadar membaca saja tetapi tidak  pernah memahaminya.

Tetapi janji Tuhan kepada kita tidak pernah pudar. Tuhan menjaga orang benar sehingga walaupun mereka dapat "jatuh" mereka tidak akan sampai tergeletak. Tuhan juga mencukupi keperluan mereka dan bahkan dari kecukupan itu mereka dapat memberi dengan murah hati. Pikiran dan pemahaman firman adalah hal utama dalam kehidupan. Bangunlah kebiasaan baik mempelajari firman bila Anda ingin memiliki ketahanan dan ketangguhan rohani. Cinta kasih manusia kepada Tuhan mudah berubah. Cintanya di kala senang dan di kala susah berbeza. Meskipun dikatakan umat begitu mencintai Tuhan, namun faktanya beberapa kali mereka memberontak terhadap Tuhan. Berbeza halnya dengan cinta kasih Tuhan kepada umat-Nya. Meskipun umat pilihan-Nya memberontak kepada-Nya, namun kasih Tuhan tidak berubah dan tetap untuk selamanya.

Revival happens in our lives so that we may witness the tremendous and wonderful works of God. The Hand of God is upon your life, lifting you up again and again whenever you fall. Tangan Tuhan yang ajaib yang telah mengangkat kita dari lumpur di mana kita terbiar. Tangan Tuhan telah membentuk kita. Tangan Tuhan melindungi kita. Adakah anda sedar akan kebenaran ini? Apakah anda sudah melihat dan mengetahui bahawa Tuhan menyertai anda? Apakah anda telah memperhatikan dan telah memahami akan rencana Tuhan bagi hidup anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: