Friday, December 9, 2016

Revival: God is able

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh kepercayaan yang teguh di dalam Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: God is able

Luke 1:37-38  For with God nothing will be impossible. "
Then Mary said, "Behold the maidservant of the Lord! Let it be to me according to your word. " And the angel departed from her.

Lukas 1:37-38 (TB)  Sebab bagi Allah tidak ada yang mustahil." 
Kata Maria: "Sesungguhnya aku ini adalah hamba Tuhan; jadilah padaku menurut perkataanmu itu." Lalu malaikat itu meninggalkan dia.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #344. Tahukah anda bahawa bagi Tuhan tiada yang mustahil dan bagi Tuhan tidak ada yang tak mungkin? Mujizat-Nya yang disediakan bagi kita, Dia mengangkat kita dan memulihkan kita. Nothing is impossible for God because He is able to create wonders out of your life. Apa yang anda rasa dan fikirkan bahawa keterbatasan anda tidak dapat melakukan sesuatu hal, bersama Tuhan kita dapat kerana bagi Tuhan tak ada yang mustahil.

1. God is able
Lukas 1:38 (TB)  Kata Maria: "Sesungguhnya aku ini adalah hamba Tuhan; jadilah padaku menurut perkataanmu itu." Lalu malaikat itu meninggalkan dia.

☕🍞 Memenuhi kehendak sendiri lebih mudah daripada memenuhi kehendak Allah, karena kehendak Allah sering sulit dimengerti dan dilakukan. Apalagi, bila kehendak Allah itu merupakan perkara yang sulit dan penuh risiko, seperti yang dialami Maria. Taat melakukan kehendak Allah tidak selalu mudah. Kadang-kadang Allah meminta kita melakukan sesuatu di luar fikiran kita, seperti ketika Dia meminta Abraham untuk mempersembahkan Ishak, anaknya. Karena itu, banyak orang Kristian yang lebih suka hidup menurut kehendaknya sendiri daripada hidup seturut kehendak Allah.

Tuhan telah menyelamatkan anda dan saya, dan  telah mengasingkan anda dan saya untuk pergi kepada bangsa-bangsa lain untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua suku bangsa dan generasi ini. Tidak ada yang mustahil bagi Allah untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa melalui anda. Tuhan memilih Maria untuk melahirkan Raja di atas segala raja, Tuhan di atas segala "tuhan", Raja Damai, Sang Penyelamat, Sahabat yang setia...woooowwwwwww.....! Jika Tuhan telah memilih Maria dan memberikan kehormatan yang luarbiasa kepadanya untuk melahirkan Yesus Kristus, demikianlah juga Tuhan bisa memakai anda untuk melahirkan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah kita lihat, dengar, dan fikirkan. Hallelujah 🙌 🔥!  Semua ini terjadi apabila anda melakukan kehendak Tuhan. Kita berdoa "Datanglah kerajaan-Mu dan jadilah kehendak-Mu..." Kerajaan Tuhan harus diteguhkah di dalam hidup kita dan barulah kita dapat melihat kehendak-Nya terjadi di dalam hidup kita dan melalui hidup kita. Itulah sebabnya Tuhan menggerakkan Revival terjadi di dalam hidup kita supaya kita akan mengenal tujuan serta kehendak Tuhan bagi hidup kita dan apabila kita sudah mengetahui kehendak-Nya, maka lakukanlah kehendak-Nya. Jadilah seperti Maria yang telah memahami rencana Tuhan bagi hidupnya. Is your life too difficult for God to handle? All you need to do is SURRENDER YOUR ALL to God. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: