Sunday, December 25, 2016

Revival : To see To Do

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuka mata dan hati kita untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To See To Do...

Isaiah 42:20  Seeing many things, but you do not observe; Opening the ears, but he does not hear. "

Yesaya 42:20 (TB)  Engkau melihat banyak, tetapi tidak memperhatikan, engkau memasang telinga, tetapi tidak mendengar.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #360. Tahukah anda bahawa ramai yang sudah melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa namun masih banyak orang menolak Yesus Kristus. Buta dan tuli rohani merupakan awal penolakan terhadap Tuhan. Akibatnya sangat fatal. Kerana kebutaan dan ketulian rohani umat Allah, mereka dijarahi dan dirampok oleh musuh-musuh mereka; tidak ada seorang pun yang melepaskan dan memulihkan mereka.

1. To see To Do
Yakobus 1:22 (TB)  Tetapi hendaklah kamu menjadi pelaku firman dan bukan hanya pendengar saja; sebab jika tidak demikian kamu menipu diri sendiri.

☕🍞 Menjadi pendengar atau pelaku bukanlah merupakan pilihan bagi Kristen dan hal ini tidak dapat dipisahkan dari sumbernya, yakni firman Tuhan. Apakah kita merupakan umat yang seperti Yesaya yang mau mengikuti jalan Tuhan? Ataukah kita seperti umat yang buta dan tuli, yang tidak mau mendengarkan perintah Tuhan? Seharusnya mengikuti jalan Tuhan bukan pilihan bebas melainkan keperluan dan kesadaran diri!

Ramai yang sudah mengalami kebangkitan rohani namun setelah beberapa lama kemudian mereka kembali ke jalan mereka yang dahulu. Sepatutnya kita menjadi terang dan garam dunia,  menjadi pelaku firman Tuhan, menjadi pembawa kebangkitan rohani tetapi kita selalu "dipukul-kalahkan" oleh godaan dunia. Begitu banyak pekerjaan Tuhan yang telah kita lihat, tetapi alangkah sedikit yang kita fahami. Kita mempunyai telinga, tetapi kita tidak mendengar. Yesus Kristus mengatakan bahawa "....barangsiapa yang mempunyai telinga 👂, biarlah dia mendengar..." Kita mendengar pun tidak apalagi melakukannya. Terkadang kita menjadi pekak dan buta rohani sehinggakan tidak dapat melihat dan tidak mendengar suara Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: