Monday, December 12, 2016

Revival: To Redeem

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pekerjaan penebusan dosa-dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: To redeem

Galatians 4:5  to redeem those who were under the law, that we might receive the adoption as sons.

Galatia 4:5 (TB)  Ia diutus untuk menebus mereka, yang takluk kepada hukum Taurat, supaya kita diterima menjadi anak. 

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #347. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menghantarkan Anak-Nya yang Tunggal untuk menebus dosa-dosa manusia? We are in the season of Christmas 🎄. What does Christmas means to you? Let me paraphrase it. What does the birth of Jesus means to you? Adakah Dia membawa apa-apa impak dalam hidup anda?

1. To Redeem
Galatia 4:4 (BM)  Tetapi pada saat yang tepat, Allah mengutus Anak-Nya sendiri ke dunia. Anak-Nya itu dilahirkan oleh seorang wanita dan hidup di bawah Taurat.

☕🍞 Natal, dalam istilah bidang perubatan bermaksud "KELAHIRAN". There's prenatal and postnatal. Postnatal is after the birth of Jesus Christ. We are living in the postnatal time, after the birth of Jesus Christ. Has the birth of Jesus Christ brought any meaning in your life? Adakah kelahiran Yesus Kristus tentang makan, minum, mabuk, perayaan dan sambutan? Adakah ia tentang pokok Krismas? Di Alkitab tidak tertulis apapun tentang pokok Krismas 😎. Kelahiran Yesus Kristus membawa pengharapan kepada dunia. Kelahiran Yesus Kristus membawa sukacita kepada dunia. Kelahiran Yesus Kristus membawa perubahan kepada dunia. Kelahiran Yesus Kristus membawa kesejahteraan kepada dunia. Kelahiran Yesus Kristus membawa penyembuhan. Kelahiran Yesus Kristus membawa pembebasan dan yang paling penting sekali, kelahiran Yesus Kristus membawa KESELAMATAN kepada dunia. Tuhan mengutus Anak-Nya yang Tunggal untuk menebus dosa-dosa manusia dan barangsiapa yang percaya kepada-Nya beroleh keselamatan dan kehidupan yang kekal.

Jesus paid it full at the Cross for your life and redeemed you from sin and slavery. Ramai yang tidak sedar akan kebenaran ini sehingga mereka masih terikat dengan dosa dan menjadi hamba kepada dosa. Penebusan dosa-dosa ini tidak hanya terjadi di Perjanjian Baru dan sehingga ke hari ini tetapi juga Tuhan telah menebus bangsa Israel di zaman Musa juga. Ini bermaksud Tuhan tidak mau melihat manusia binasa tetapi beroleh kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: