Wednesday, May 23, 2018

Revival : Affirm it constantly

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Affirm it constantly

Titus 3:8 (NKJV)  This is a faithful saying, and these things I want you to affirm constantly, that those who have believed in God should be careful to maintain good works. These things are good and profitable to men.

Titus 3:8 (TB)  Perkataan ini benar dan aku mau supaya engkau dengan yakin menguatkannya, agar mereka yang sudah percaya kepada Allah sungguh-sungguh berusaha melakukan pekerjaan yang baik. Itulah yang baik dan berguna bagi manusia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #143. Tahukah anda bahawa kita yang sudah percaya kepada Tuhan Yesus harus sungguh-sungguh melakukan pekerjaan yang baik? Menerima anugerah keselamatan berarti berakhirnya hidup dalam kegelapan dan dimulainya hidup dalam terang. Hidup dalam kegelapan berarti hidup berlawanan dengan kehendak Allah, diperbudakkan oleh dosa, dan memiliki hubungan yang tidak selaras dengan orang lain. Namun ketika mengalami pertemuan dengan Kristus dan menjadi percaya, maka kegelapan menjadi sirna kerana terbitnya terang Tuhan ke atas kita. Roh Kudus mengerjakan pembaruan di dalam hidup orang percaya. Maka di dalam terang pembaruan itu, orang yang percaya kepada Tuhan seharusnya menunjukkan buah melalui perbuatan baik.

☕ 🍞 Setiap orang yang telah dimenangkan, harus dimuridkan dan harus didorong untuk melakukan kehendak-NYA. Tugas memenangkan jiwa bukan sekadar mengadakan kebaktian penyembuhan yang besar-besaran ataupun KKR saja. Ia adalah lebih daripada itu. Satu langkah ke depan lagi dalam memenangkan jiwa-jiwa ialah, MEMURIDKAN mereka dan terus menerus MENDORONG mereka untuk melakukan kehendak-NYA, melakukan pekerjaan yang baik. When the grace of God towards mankind has been declared, the necessity of good works is pressed. Those who believe in God, must make it their care to maintain good works, to seek opportunities for doing them, being influenced by love and gratitude.

Tak kisahlah berapa ramai yang sudah kita menangi, apa yang paling penting adalah, masihkah jiwa-jiwa itu di dalam Kristus Yesus atau sudah menyimpang. Oleh itu, pemuridan secara berterusan harus ada. Setiap kita dipanggil untuk melakukan pekerjaan yang baik. Setiap orang yang percaya kepada-Nya harus bersungguh-sungguh berusaha untuk melakukan kehendak-NYA dan kerinduan-Nya. Sudahkah anda memulainya? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: