Tuesday, May 15, 2018

Revival : A Good standing

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A Good standing

1 Timothy 3:13 (NKJV)  For those who have served well as deacons obtain for themselves a good standing and great boldness in the faith which is in Christ Jesus.

1 Timotius 3:13 (TB)  Karena mereka yang melayani dengan baik beroleh kedudukan yang baik sehingga dalam iman kepada Kristus Yesus mereka dapat bersaksi dengan leluasa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #135. Tahukah anda bahawa jika kita melayani Tuhan dengan baik, maka itu juga akan menjadi satu kesempatan untuk bersaksi? Orang yang melayani dengan baik akan menemukan bahwa Tuhan itu setia: dia memperoleh bagi dirinya sebuah landasan dan alasan untuk merasa leluasa dalam beriman, yaitu kepada Kristus Yesus. Orang-orang yang menjalankan tugas dengan baik akan dihormati, dan mereka dapat bercakap dengan kewibawaan tentang kepercayaan mereka kepada Kristus Yesus dengan penuh keyakinan dan keberanian.

☕ 🍞 Setiap orang yang percaya kepada-Nya diberikan kesempatan untuk melayani-Nya. Setiap orang yang percaya kepada-Nya yang melayani-Nya harus memiliki karakter yang berkenan kepada Tuhan. Seseorang yang melayani Tuhan yang memiliki karakter serta integriti dalam hidup dan juga di dalam pelayanan yang dilakukannya, disegani ramai dan juga dihormati. Lalu, ini menjadi satu kesempatan bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya untuk bersaksi tentang kebaikan dan kemurahan Tuhan Yesus ke atas diri mereka. Banyak pemimpin gereja yang mahir membuat program, organiser yang hebat, pengkhotbah hebat, tetapi hidup pribadi dan rumah tangganya, bahkan karakternya menjadi batu sandungan bagi orang lain. Kita harus sedar bahawa jabatan kepemimpin rohani bukan sekadar status di hadapan manusia, tetapi suatu keindahan di hadapan Allah. Kepemimpinan rohani bukan sekadar keahlian atau kehebatan secara manusiawi.

Bagaimana keadaan kehidupan kepribadian kita sebagai seorang yang percaya dan sebagai pelayan-Nya? Bukannya bermaksud saya suruh anda dahagakan hormat dan status dari kalangan jemaat. Tidak sama sekali! What I mean is that as a servant of God, you prove yourself worthy of His calling in your life. Orang menilai kehidupan kita daripada buah-buah yang dihasilkan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: