Saturday, May 26, 2018

Revival : Unbelieving Heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Unbelieving heart

Hebrews 3:12 (NKJV)  Beware, brethren, lest there be in any of you an evil heart of unbelief in departing from the living God;

Ibrani 3:12 (TB)  Waspadalah, hai saudara-saudara, supaya di antara kamu jangan terdapat seorang yang hatinya jahat dan yang tidak percaya oleh karena ia murtad dari Allah yang hidup.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #146. Tahukah anda bahawa  kemurtadan terjadi kerana ketidakpercayaan kita kepada Tuhan Yesus? Pengabaian dan ketidaktaatan yang disengaja, yaitu, yang hatinya jahat dan yang tidak percaya, dapat membuat orang tidak memenuhi syarat atau murtad dari Allah. Peringatan ini dibuat untuk perseorangan dan pribadi untuk mendorong mawas diri. Ada tersirat perbedaan nyata antara kesetiaan Kristus dengan ketidaksetiaan mereka yang murtad. Ketidakpercayaan dan ketidaktaatan mengarah pada akibat yang bahaya! Oleh kerana Kristus lebih tinggi dan lebih mulia daripada Musa, maka menolak beriman dan taat kepada-Nya merupakan pemberontakan yang tidak dapat ditoleransi. Sebab menolak dan menyimpang dari keselamatan yang Kristus anugerahkan, adalah murtad yang menghasilkan kebinasaan.

☕ 🍞 Percaya dan taat. Dua hal inilah yang harus seorang Kristian lakukan. Hidup selalu dalam iman dan ketaatan sebagai respons kepada firman keselamatan. Hati yang tidak percaya akan dengan cepatnya murtad imannya di dalam Tuhan Yesus. Paulus mengingatkan kita supaya berhati hati dengan hati kita. Mari kita lihat bersama.

➡️Hati yang jahat
Amsal tertulis "Jagalah hatimu dengan segala kewaspadaan, karena dari situlah terpancar kehidupan." Hati yang jahat sangat terdorong untuk melakukan dosa. Hati yang jahat selalu terdorong melakukan hal-hal yang tidak berkenan di mata Tuhan. Kalau hati kita tidak benar di hadapan Tuhan, mana mungkin akan terpancar kehidupan? Hati yang jahat selalu memberontak terhadap Tuhan dan perintah-perintah-Nya.

➡️Yang tidak percaya
Hati yang tidak percaya akan menyebabkan kesuaman di dalam kerohanian kita. Justeru itu, kita harus pastikan bahawa hati kita terus menyala-nyala dan bersemangat serta tetap percaya kepada Tuhan Yesus. Jika tidak ada kepercayaan kita kepada Tuhan kita tidak akan dapat melihat kuasa-Nya bekerja di dalam hidup kita.

Nah, saudara dan saudari sekalian, hati yang jahat dan yang tidak percaya akan mengakibatkan kemurtadan terjadi. Dengan senangnya kita akan tertarik kepada hal dunia dan sogokkan iblis dan pemberiannya. Tetapi, hey.. Ketahuilah bahawa Tuhan yelah melimpahkan kasih-Nya kepada kita semua dan juga memberikan kesempatan kepada kita untuk bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Amen... Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 Bagaimana dengan anda...? Bagaimana dengan orang di sekeliling anda? Adakah kita kedapatan sedang mau murtad? Ayuh berbaliklah kepada Tuhan...! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: