Saturday, May 19, 2018

Revival : Faithfully Preach

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Faithfully Preach

2 Timothy 2:9 (NKJV)  for which I suffer trouble as an evildoer, even to the point of chains; but the word of God is not chained.

2 Timotius 2:9 (TB)  Karena pemberitaan Injil inilah aku menderita, malah dibelenggu seperti seorang penjahat, tetapi firman Allah tidak terbelenggu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #139. Tahukah anda bahawa biar apapun yang terjadi, pemberitaan Injil tetap maju? Pemberitaan Injil tidak dapat dibatasi, dihalangi, dibendung ataupun dibelenggu oleh mana-mana pihak maupun kuasa-kuasa roh jahat. Kalau kita tidak pergi, Tuhan akan mengutus yang lain. Jika kita tidak setia kepada pemberitaan Injil, Tuhan akan mencari mereka yang setia dan sanggup pergi memberitakan Injil. Memang untuk semua ini ada konsekuensi atau harga yang harus dibayar, yaitu rela berkorban dan rela menderita. Paulus mencontohkan pengalaman hidupnya yang mengalami penderitaan kerana terus menjadikan Kristus pusat pelayanan dan pemberitaannya. Tetapi, semua penderitaan itu tidak mampu menghalangi semangat Paulus memberitakan Injil kerana dia percaya bahwa Kristus mendampinginya.

☕ 🍞 Berjuang, bertanding, dan bekerja keras merupakan tiga hal yang dinasihatkan Paulus kepada Timotius untuk dilakukan agar ia menjadi pelayan Tuhan yang kuat dan tangguh serta setia menghadapi segala tantangan dan penderitaan kerana Injil. Jangan takut menghadapi tantangan dan penderitaan kerana Kristus. Jadilah kuat dan ikutlah berbagian dalam penderitaan kerana pemberitaan Injil-Nya. Penderitaan yang kita alami kerana nama-Nya tidak akan sia-sia. Tuhan menjamin dengan kesetiaan-Nya, Ia akan menyertai kita. Tetaplah teguh dan setia! Ia menjanjikan upah berupa masa depan yang gemilang bagi orang yang setia. Ia berjanji bahwa kita akan hidup bersama Dia di dalam kekekalan, dan kita akan memerintah bersama Dia di dalam Kerajaan-Nya.

Biar apapun yang terjadi, tetap setia kepada Tuhan Yesus dan lakukanlah tugas pemberitaan Injil dengan segenap hati kita. Pada bagian akhir dari perikop ini, Paulus menguatkan Timotius dengan janji kesetiaan Tuhan yang tidak pernah berubah. Jika anda masih teragak-agak, mulailah sekarang. Jika anda mau orang lain pun mengalami apa yang telah anda alami di dalam Tuhan Yesus, maka beritakanlah Injil kepada mereka. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: