Saturday, May 12, 2018

Revival : He will do it

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He will do it

1 Thessalonians 5:24 (NKJV)  He who calls you is faithful, who also will do it.

1 Tesalonika 5:24 (TB)  Ia yang memanggil kamu adalah setia, Ia juga akan menggenapinya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #132. Tahukah anda bahawa Tuhan yang memanggil anda adalah setia? Kita tahu bahawa Allah mengendalikan segala hal sehingga menghasilkan yang baik bagi orang yang mengasihi Dia dan yang sudah dipanggil-Nya sesuai dengan rancangan-Nya. Melalui-Nya Allah mewujudkan rencana-Nya dalam penciptaan, pemeliharaan dan penebusan. Artinya, Firman yang merupakan perwujudan kehadiran Allah sendiri, memiliki wibawa dan kuasa Allah. Yesus Kristus yang kita peringati kelahiran-Nya, adalah Allah. Dalam Dia ada hidup.

☕ 🍞 Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥! Tidak pernah ada rencana Tuhan Yesus yang gagal di dalam hidup saya. Dia yang telah memanggil saya untuk melayani-Nya, Dia juga setia memimpin, Dia juga menyediakan segala sesuatu yang diperlukan, Dia juga yang melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Tuhan Yesus tetap setia tatkala kita tidak setia. Dialah Sahabat kita yang setia. Manusia di dunia ini bisa menikam kita dari belakang, tetapi TUHAN Yesus tidak. Panggilan anda adalah panggilan surgawi. Bukannya Pastor, pemimpin, pelayan ataupun jemaat yang memanggil anda untuk melayani Tuhan, tetapi TUHAN sendiri memanggil dan memilih anda. Hargai panggilan anda dan setia serta lakukanlah dengan segenap hati kita.

Ingat! Tuhan Yesus tetap setia! Hanya kita saja, bila badai menerpa, kita terus goyah dan mundur. Pengikut Yesus yang sejati adalah seorang setia dan yang berpegang teguh kepada-Nya serta tidak akan berserah biar apapun keadaannya. Terkadang kita merasa kekeringan serta kekecewaan di dalam hidup kita dan juga mungkin di dalam pelayanan yang kita lakukan. Jangan lama-lama di sana, cepat-cepatlah berbalik kepada Tuhan Yesus dan izinkan Dia untuk menyegarkan kita kembali. We need an encounter, a fresh encounter every day's of our lives to run the race which has been entrusted to us. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: