Thursday, May 3, 2018

Revival : He shall provide

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He shall provide

Philippians 4:19 (NKJV)  And my God shall supply all your need according to His riches in glory by Christ Jesus.

Filipi 4:19 (TB)  Allahku akan memenuhi segala keperluanmu menurut kekayaan dan kemuliaan-Nya dalam Kristus Yesus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #123. Tahukah anda bahawa Tuhan akan memenuhi segala keperluan anda? Paulus menekankan pemeliharaan yang penuh kasih dari Allah Bapa terhadap anak-anak-Nya. Ia akan memenuhi segala keperluanmu (jasmani dan rohani) waktu saudara menyampaikannya kepada-Nya. Ia akan memenuhinya "dalam Kristus Yesus." Hanya dalam persatuan dengan Kristus dan dalam persekutuan-Nya dapatlah kita mengalami pemeliharaan Allah. Di dalam Alkitab terkandung banyak janji Tuhan yang memberi harapan dan dorongan kepada umat Allah mengenai pemeliharaan dan pertolongan-Nya.

☕ 🍞 Allah, melalui Kristus dan oleh Roh Kudus, demikian memperhatikan setiap anak-Nya sehingga Ia ingin mengasihi, memelihara, melindungi, membimbing, dan dekat dengan anak itu, sebagaimana dilakukan oleh seorang gembala yang baik dengan domba-dombanya sendiri. Kita tidak akan kekurangan apapun yang diperlukan bagi pelaksanaan kehendak Allah dalam kehidupan kita dan melalui kehidupan kita. Kita akan akan puas dengan pemeliharaan Gembala yang Baik serta perhatian-Nya kepada kita bahkan pada saat-saat mengalami kesulitan pribadi, kerana kita mengandalkan kasih dan komitmen Allah kepada kita. Dia ada Gembala yang Baik yang memelihara kita.

Saudara dan saudari sekalian, Tuhan dengan kekayaan-Nya yang berlimpah-limpah, akan memenuhi segala keperluan anda melalui Kristus Yesus. Anda harus fahami bahawa dengan KEKAYAAN dan KEMULIAAN Tuhan dan DALAM Kristus Yesus. Hanya melalui Kristus dan di dalam Kristus, keperluan anda dipenuhi. Jika anda berada di luar Kristus, anda tahu apa jawabnya. Percayalah kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati anda dan lakukanlah Amanat Agung-Nya. Tuhan pasti akan menyediakan segala sesuatu yang anda perlukan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: