Thursday, May 24, 2018

Revival : God bears witness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God bears witness

Hebrews 2:4 (NKJV)  God also bearing witness both with signs and wonders, with various miracles, and gifts of the Holy Spirit, according to His own will?

Ibrani 2:4 (TB)  Allah meneguhkan kesaksian mereka oleh tanda-tanda dan mujizat-mujizat dan oleh berbagai-bagai penyataan kekuasaan dan karunia Roh Kudus, yang dibagi-bagikan-Nya menurut kehendak-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #144. Tahukah anda bahawa Tuhan meneguhkan kesaksian anda oleh tanda-tanda dan mujizat-mujizat? Roh Kudus melalui penulis surat Ibrani menegaskan kembali bahawa Allah meneguhkan dan mendukung berita Injil dengan berbagai tanda, mukjizat, keajaiban, dan karunia Roh Kudus. Setelah kebangkitan-Nya, Kristus berjanji bahwa tanda-tanda ajaib yang meneguhkan berita Injil akan menyertai semua orang yang percaya.

☕ 🍞 Kesaksian yang anda kongsikan diikuti oleh tanda-tanda dan mujizat-mujizat yang luarbiasa. Oleh kerana kesaksian anda, orang lain boleh peroleh kesempatan untuk bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus. Tidak perlu anda risau jika anda fikirkan bahawa kesaksian anda cuma biasa-biasa saja. Tetapi apabila anda berani mengongsikannya, Tuhan Yesus boleh melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa melalui anda. Kerana ada juga segelintir yang seperti Yesus katakan di Yohanes 4:48 (TB)  Maka kata Yesus kepadanya: "Jika kamu tidak melihat tanda dan mujizat, kamu tidak percaya." Jadi ada orang yang percaya hanya bila dia melihat tanda dan mujizat. Anda kongsikan, Tuhan meneguhkan!

Jika baca kembali, murid-murid Yesus  pergi memberitakan Injil ke segala penjuru, dan Tuhan turut bekerja dan meneguhkan firman itu dengan tanda-tanda yang menyertainya. Sebab Injil yang diberitakan bukan disampaikan  dengan kata-kata saja, tetapi juga dengan kekuatan oleh Roh Kudus dan dengan suatu kepastian yang kokoh. Tuhan Yesus mengatakan bahawa "... Anda akan menerima kuasa, kalau Roh Kudus turun ke atas anda..." Anda adalah solusi yang dunia ini perlukan! Kerana Roh Kudus datang ke atas anda, bukan anda yang melakukan tanda dan mujizat tetapi Roh Tuhan yang melakukannya melalui anda. Roh Tuhan turun atas anda bukan hanya untuk berbahasa Roh, tetapi juga untuk bergerak di dalam karunia-karunia Roh. Dan Tuhan Yesus mengatakan lagi bahawa  "anda akan menjadi saksi-Ku di Yerusalem dan di seluruh Yudea dan Samaria dan sampai ke ujung bumi." Woww....! Kuasa-Nya diberikan supaya kita pergi bersaksi! Sudahkah anda mulai bersaksi? Sudahkah anda menceriterakan kebesaran-Nya, kasih-Nya, kemuliaan-Nya kepada orang-orang di sekeliling anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: