Tuesday, May 22, 2018

Revival : Do we know who God is?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do we know who God is?

Titus 1:16 (NKJV)  They profess to know God, but in works they deny Him, being abominable, disobedient, and disqualified for every good work.

Titus 1:16 (TB)  Mereka mengaku mengenal Allah, tetapi dengan perbuatan mereka, mereka menyangkal Dia. Mereka keji dan durhaka dan tidak sanggup berbuat sesuatu yang baik.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #142. Tahukah anda bahawa ramai yang mengaku mengenal Tuhan tetapi cara hidup mereka tidak menunjukkan sebegitu? Mereka menyatakan bahawa mereka "mengenal" Allah dalam hubungan penyelamatan yang sah, tetapi pada saat yang sama mengabaikan kehendak dan perintah Allah sehingga tidak menaati-Nya serta hidup mereka tidak mencerminkan sebagai seorang yang percaya kepada-Nya.

☕🍞 Terkadang kita mengaku bahawa kita percaya kepada Tuhan Yesus, dan mengenal Allah, tetapi sebenarnya terkadang kita mencampuradukan ajaran  duniawi dengan ajaran iman Kristen. Kita tidak hidup tertib, menyesatkan, mengacaukan, tidak sehat dalam iman, berpaling dari kebenaran, dan perbuatannya tidak mencerminkan pengenalan akan Tuhan; keji, durhaka, tidak sanggup berbuat baik. Paulus mengingatkan Titus untuk menegur dengan keras akan hal ini. Zaman moden ini, adakalanya kita cenderung untuk menyimpang daripada kebenaran-Nya dan membawa gaya hidup duniawi ke dalam gereja mahupun di dalam hidup kita. Kata orang tidak "hype" atau tidak "cool" kalau tidak mengadopsi cara duniawi.

Apapun yang menyimpang daripada kebenaran-Nya tidak akan memberikan apa-apa manfaat bagi kita orang yang percaya kepada-Nya. Cara hidup seorang Kristian harus mencerminkan iman kepercayaannya. Harus mencerminkan Yesus kepada dunia ini dan bukan hanya mengakui Yesus di mulut saja tetapi gaya hidup kita juga harus mengakui Kristus Yesus. I do not want to be disqualified for every good work and plans God has for me. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: