Friday, May 18, 2018

Revival : Watch over it

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Watch over it

2 Timothy 1:14 (NKJV)  That good thing which was committed to you, keep by the Holy Spirit who dwells in us.

2 Timotius 1:14 (TB)  Peliharalah harta yang indah, yang telah dipercayakan-Nya kepada kita, oleh Roh Kudus yang diam di dalam kita.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #138. Tahukah anda bahawa kita mempunyai satu harta yang indah? Kita harus menjaga dan mempertahankan Injil yang dipercayakan kepada kita sekalipun pada masa banyak orang meninggalkan iman. Memelihara iman yang indah itu harus dilakukan dengan pertolongan Roh Kudus. Dialah yang mengilhamkan kebenaran yang tidak dapat bersalah dari Alkitab dan Dialah yang membimbing dan membela kebenaran. Mempertahankan iman yang telah dipercayakan kepada orang-orang kudus  berarti tetap setia berdampingan dengan Roh Kudus. Harta yang indah itu adalah iman kita serta Injil yang telah kita terima.

☕ 🍞 Memberitakan Injil adalah pekerjaan penting yang harus dilakukan setiap orang Kristian. Mengapa? Kerana hanya oleh Injil Kristuslah, orang dibenarkan. Begitu pentingnya peranan Injil bagi kehidupan Rasul Paulus sehingga ia merasa berhutang. Maka ia memberi diri untuk memberitakan Injil, bahkan rela menderita demi Injil. Kenapa rasul Paulus sanggup melakukannya? Kerana Paulus menganggap apa yang telah diterima oleh dia yang telah dipercayakan kepadanya adalah sangat berharga dan dia sanggup mempertahankannya serta dengan penuh semangat dan keberanian memberitakan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa.

Iman kita tidak dapat dijual beli. Tetapi segelintir orang sanggup "menjual" imannya kerana wang. Selain keselamatan yang telah anda peroleh, iman adalah sesuatu yang sangat berharga. Iman anda itulah yang menunjukkan anda seorang Kristian jika itu pun digadai kepada iblis, apa lagi identiti yang ada  untuk menunjukkan bahawa anda seorang Kristian? Bagaimana dengan anda? Adakah anda sedang memelihara apa yang telah dipercayakan kepada anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: