Wednesday, May 2, 2018

Revival : He is my strength

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He is my strength

Philippians 4:13 (NKJV)  I can do all things through Christ who strengthens me.

Filipi 4:13 (TB)  Segala perkara dapat kutanggung di dalam Dia yang memberi kekuatan kepadaku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #122. Tahukah anda bahawa kita tidak dapat melakukan apa-apa tanpa Tuhan Yesus? Allah sumber sumber kekuatan kita. Firman Tuhan mengatakan bahawa "orang-orang yang menantikan Tuhan akan mendapat kekuatan yang baru..." Kuasa dan kasih karunia Kristus berada pada orang percaya untuk memungkinkan mereka melakukan segala sesuatu yang Ia minta mereka lakukan. Dalam hidup dan pekerjaan memberitakan Injil, Paulus tidak bergantung kepada siapa pun. Untuk memenuhi kebutuhan hidup dan pekerjaannya, ia tidak membebani siapa pun, sekalipun ia berhak untuk menerimanya. Ia belajar mencukupkan diri dalam segala keadaan, tahu apa itu kekurangan, apa itu kelimpahan, dan dapat menanggung segala perkara. Dengan rendah hati ia mengatakan bahwa semua itu dapat dilakukan karena Tuhan yang memberi kekuatan kepadanya.

☕ 🍞 Kemungkinan kita berfikir bahawa kita dapat melakukan sesuatu tanpa Tuhan. Ya, memang benar! Memang kita dapat melakukannya, tetapi menggunakan segala kekuatan dan kebijaksanaan kita sendiri dan itu tidak akan berkekalan. Percayalah kepada TUHAN dengan sepenuh hatimu. Jangan bergantung kepada pengertianmu sendiri. Ingatlah akan TUHAN dalam segala perbuatanmu, dan Dia akan menunjukkan cara hidup yang baik kepadamu. Dia adalah sumber kekuatan kita untuk melakukan pekerjaan-Nya. Dia memberikan dan menyediakan segala sesuatu yang kita perlukan untuk melakukan kehendak-NYA. Bersandarlah kepada Tuhan.

Kita dapat melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa kerana Tuhan Yesus yang memampukan kita. Jangan terlalu sibuk dengan pelayanan sehingga kita tidak ada masa teduh bersama Tuhan dan kita mengandalkan segala kekuatan dan hikmat kita saja untuk melakukan kehendak-NYA. Jika kita melakukan sebegitu, maka kita sepertinya terpaksa melakukan kehendak-NYA dan memaksa orang lain untuk melakukan visi dan misi serta kehendak-NYA. Every day is a new day. God gives you the strength you need to for that day to go through that one day and to accomplish the tasks He has entrusted to you for that day. Jadi, setiap pagi sebelum kita memulakan apa-apa aktiviti kita, marilah duduk di kaki Yesus dan terimalah daripada Dia segala yang sudah Dia sediakan untuk anda. Bagaimana anda memulai hari ini? Jika anda belum melakukannya, Ubahlah cara anda hari ini. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: