Sunday, May 6, 2018

Revival : Seek and Set

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Seek and Set

Colossians 3:1-2 (NKJV)
1 If then you were raised with Christ, seek those things which are above, where Christ is, sitting at the right hand of God.
2 Set your mind on things above, not on things on the earth.

Kolose 3:1-2 (TB)
1 Karena itu, kalau kamu dibangkitkan bersama dengan Kristus, carilah perkara yang di atas, di mana Kristus ada, duduk di sebelah kanan Allah.
2 Pikirkanlah perkara yang di atas, bukan yang di bumi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #126. Tahukah anda bahawa kita harus mencari Tuhan dan memikirkan tentang hal-hal surgawi? Di dalam petikan ini ada dua perkara yang menarik perhatian saya. Kedua perkara itu adalah sangat penting untuk kerohanian di dalam pertumbuhan kita di dalam Tuhan Yesus. Apakah yang sedang kita cari? Apakah yang sedang kita fikirkan? Terkadang perkara yang basic ini dapat memesongkan kita daripada kebenaran-Nya kerana kita tidak mencari di tempat yang betul dan memikirkan hal-hal yang tidak bagus. Permulaan bab 3 ini dimulai dengan nasihat Paulus kepada jemaat di Kolose.

☕ 🍞 Seek
➡️What are we seeking today? Adakah kita sedang mencari hal-hal surgawi yang bagus untuk pertumbuhan rohani kita ataupun kita sedang mencari hal-hal duniawi untuk memuaskan nafsu kedagingan kita? Adakah kita sedang mencari wajah Tuhan ataupun kita mencari hal-hal yang fana? Setiap orang yang percaya kepada-Nya harus memiliki satu perhubungan yang intim dengan Tuhan. Dengan itu, kita tidak akan memberikan diri kita kepada perkara-perkara yang fana dan tidak memberikan sebarang keuntungan untuk pertumbuhan rohani kita. Setiap orang yang percaya yang telah mengalami kebangkitan rohani harus mendekatkan dirinya kepada Tuhan Yesus supaya dia kembali ke jalannya yang dahulu. Di saat kita mencari Tuhan dengan segenap hati kita, maka Tuhan juga akan mulai bekerja di dalam hidup kita, diperbaharui, dipulihkan dan dibangkitkan kembali.

☕ 🍞 Set
➡️Set your mind on things of above. Hendaklah kita memusatkan fikiran kita kepada perkara-perkara yang di syurga, bukan kepada perkara-perkara yang di bumi. Dunia ini memberikan kemewahannya jika kita memujanya. Janganlah kita tergoda dengan pemberian dunia ini dan terikut-ikut dengannya. Tetapi tetapkanlah hati kita, minda kita dengan mencari Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Oleh kerana hidup kita ada bersama Kristus di sorga, kita harus memikirkan perkara yang di atas dan membiarkan sikap kita ditentukan olehnya. Kita harus menilai, mempertimbangkan, dan memikirkan segala sesuatu dari sudut pandangan kekekalan dan sorga.

Tujuan dan sasaran kita hendaknya mencari hal-hal rohani, melawan dosa, dan mengenakan watak Kristus. Semua sifat baik, kuasa, pengalaman, dan berkat rohani ada bersama Kristus di sorga. Ia memberikan hal-hal itu kepada sekalian orang yang dengan sungguh-sungguh meminta, dengan tekun mencari dan terus-menerus mengetok. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: