Monday, May 7, 2018

Revival : Love that bonds

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Love that bonds

Colossians 3:14 (NKJV)  But above all these things put on love, which is the bond of perfection.

Kolose 3:14 (TB)  Dan di atas semuanya itu: kenakanlah kasih, sebagai pengikat yang mempersatukan dan menyempurnakan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #127. Tahukah anda bahawa KASIH adalah yang terunggul? Disebabkan oleh Kasih, Tuhan Yesus memikul dosa kita dan disalibkan ganti kita. Kasih yang benar, sanggup melakukan apa saja. Kasih Tuhan memulihkan. Kasih Tuhan menyembuhkan. Kasih Tuhan membangkitkan. Kasih Tuhan mengubah dunia dan hidup kita. Kita yang sudah mengalami kasih-Nya harus menunjukkan kasih itu kepada yang lain.

☕ 🍞 Kasih adalah sebagai satu pengikat yang mempersatukan dua ataupun lebih orang di dalam kesatuan serta menyempurnakan kita. Kasih Tuhan tidak memandang bulu. Kasih Tuhan tidak berat sebelah. Kasih Tuhan bukan untuk kepentingan diri sendiri saja. Lihatlah manusia yang lain dengan mata kasih Tuhan. Di dalam kasih Yesus ada kesatuan. Ia mengikat kita menjadi satu tubuh Kristus supaya tetap kuat dan teguh. Kasih menutupi segala kekurangan dan pelanggaran. Kasih itu juga menyempurnakan seseorang yang tidak sempurna. We are made perfect in His love. Yang tidak sempurna menjadi sempurna di dalam kasih-Nya.

Kesatuan yang terbina oleh kasih Tuhan akan kuat dan teguh. Kerana oleh kasih-Nya kita belajar untuk saling melengkapi kekurangan dan menerima antara satu sama lain. Tetapi sekiranya kita senantiasa melihat seseorang itu dengan mata yang menghakimi, maka tidak ada kasih yang benar di dalam diri kita dan itu akan mengakibatkan perpecahan terjadi. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: