Friday, May 11, 2018

Revival : He calls us

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He calls us

1 Thessalonians 4:7 (NKJV)  For God did not call us to uncleanness, but in holiness.

1 Tesalonika 4:7 (TB)  Allah memanggil kita bukan untuk melakukan apa yang cemar, melainkan apa yang kudus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #131. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita bukan untuk melakukan hal-hal yang cemar? Dalam dunia yang penuh dosa dan pencobaan, hidup berkenan kepada-Nya tidaklah mudah. Namun firman Tuhan menuntun kita untuk hidup demikian, agar dapat menjadi berkat bagi sesama kita. Allah memanggil kita untuk hidup yang kudus dan bukan yang cemar. Menolak hidup berkenan kepada Tuhan sama saja dengan menolak Tuhan.

☕ 🍞 Tuhan memanggil kita bukan untuk bersekutu dengan kejahatan melainkan bersekutu dengan-Nya. Tetapi masih lagi ada yang mau bersekutu dengan kejahatan. Kita sudah tahu bahawa perkara itu adalah salah namun kita masih menyokong dan terlibat di dalam kejahatan itu. Change happens when you are willing to change. Therefore, having said that, you have proven not to make a change because you are not willing to change. Orang Kristian adalah umat tebusan Allah yang telah dilahirkan kembali kerana pengorbanan Kristus yang telah mati di kayu salib. Inilah penebusan yang mahal, yang tidak mungkin dibayar dengan apa pun juga, selain dengan darah Yesus, Sang Putra Allah. Setelah ditebus, orang Kristian terpanggil menjadi umat-Nya yang kudus, yang menjaga hidupnya berkenan kepada-Nya. Kecenderungan berbuat dosa dan menyukakan diri ditinggalkan dan termotivasi untuk hidup sesuai dengan firman-Nya, hari demi hari menikmati pengudusan-Nya, semakin serupa dengan Kristus.

Memang menjalani kehidupan yang berkenan kepada Tuhan pastilah bertentangan dengan hidup bebas untuk berbuat apa saja, termasuk dosa. Tidak mudah, tetapi Allah sudah memberikan Roh-Nya yang kudus kepada kita, anak-anak-Nya. Sudahkah hidup kita berkenan kepada Allah dalam segala aspeknya? Di zaman yang semakin gelap dan bengkok ini, marilah kita minta pertolongan Roh Kudus memampukan kita hidup kudus dengan menjauhi segala dosa yang mencengkam kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: