Tuesday, May 29, 2018

Revival : Living and Powerful

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Living and Powerful

Hebrews 4:12 (NKJV)  For the word of God is living and powerful, and sharper than any two-edged sword, piercing even to the division of soul and spirit, and of joints and marrow, and is a discerner of the thoughts and intents of the heart.

Ibrani 4:12 (TB)  Sebab firman Allah hidup dan kuat dan lebih tajam dari pada pedang bermata dua mana pun; ia menusuk amat dalam sampai memisahkan jiwa dan roh, sendi-sendi dan sumsum; ia sanggup membedakan pertimbangan dan pikiran hati kita.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #149. Tahukah anda bahawa firman Tuhan hidup dan kuat? Firman ini merupakan pedang tajam yang menusuk sampai ke dalam hati sanubari kita untuk mengetahui apakah pikiran dan motivasi kita itu rohani atau tidak. Pedang ini bermata dua, yang memotong untuk menyelamatkan kehidupan kita atau yang menghukum kita untuk mengalami kematian kekal. Oleh karena itu, tanggapan kita terhadap Firman Allah seharusnya lebih mendekatkan kita kepada Yesus sebagai Imam Besar kita. Firman itu adalah "hidup" dan berkarya di dalam orang-orang beriman.

☕ 🍞 The Word of God will discover to men their thoughts and purposes, the vileness of many, the bad principles they are moved by, the sinful ends they act to. The Word of God will show the sinner all that is in his heart. Firman Allah memeriksa, menghakimi, dan menasihati orang Kristian untuk hidup kudus dan memiliki iman percaya. Anda telah dilahirkan kembali bukan dari benih yang fana, tetapi dari benih yang tidak fana, oleh firman Tuhan, yang hidup dan yang kekal. Hati manusia seperti tanah bagi benih atau firman Tuhan. Hati kita harus dipenuhi dengan benih-benih Firman Tuhan supaya saat kita melewati setiap musim kehidupan ini, kita tetap kuat dan teguh kerana janj-janji Tuhan ada bersama kita.

Setiap janji-Nya adalah Ya dan Amin. Setiap firman-Nya adalah hidup dan berkuasa. Pergunakanlah pedang Roh, yaitu Firman Tuhan di dalam setiap musim kehidupan kita kerana Ia hidup dan berkuasa serta lebih tajam daripada pedang bermata dua. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: