Friday, May 4, 2018

Revival : Created in Him, through Him and for Him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Created in Him, through Him and for Him

Colossians 1:16 (NKJV)  For by Him all things were created that are in heaven and that are on earth, visible and invisible, whether thrones or dominions or principalities or powers. All things were created through Him and for Him.

Kolose 1:16 (TB)  karena di dalam Dialah telah diciptakan segala sesuatu, yang ada di sorga dan yang ada di bumi, yang kelihatan dan yang tidak kelihatan, baik singgasana, maupun kerajaan, baik pemerintah, maupun penguasa; segala sesuatu diciptakan oleh Dia dan untuk Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #124. Tahukah anda bahawa kita dan seluruh alam semesta ini diciptakan di dalam Tuhan Yesus, dan untuk Tuhan Yesus? Segala sesuatu, baik yang duniawi maupun yang rohani, telah ada kerana karya Kristus sebagai pelaksana yang aktif dalam penciptaan. Dialah Allah Pencipta yang telah menciptakan segala sesuatu, maka Dialah penguasa sejarah manusia dan seluruh alam semesta. Seluruh ciptaan ada di dalam kuasa-Nya dan diciptakan demi kemuliaan-Nya. Dialah Penguasa segala kuasa, baik yang kelihatan maupun yang tidak kelihatan. Kristus adalah Pencipta dan segala sesuatu adalah ciptaan-Nya termasuk yang tidak dapat dilihat oleh mata, yaitu makhluk-makhluk sorgawi seperti para malaikat, yang melayani Tuhan maupun yang memberontak menjadi iblis dan roh-roh jahat. Yesus Kristus sudah ada sebelum segala ciptaan ada. Ia berasal dari kekekalan hingga kekekalan; tidak mempunyai permulaan dan tidak pula mempunyai akhir. Ia adalah Allah.

☕ 🍞 And don't you think  that He has planned your future? Masihkah anda ragu-ragu akan masa depan anda? Semuanya terletak di telapak tangan-Nya. Firman Tuhan menyatakan bahawa, "Segala sesuatu dijadikan oleh Dia dan tanpa Dia tidak ada suatu pun yang telah jadi dari segala yang telah dijadikan." Melalui-Nya Allah mewujudkan rencana-Nya dalam penciptaan, pemeliharaan dan penebusan. Artinya, Firman yang merupakan perwujudan kehadiran Allah sendiri, memiliki wibawa dan kuasa Allah. Yesus Kristus  adalah Allah. Dalam Dia ada hidup. Di dalam Dia ada kehidupan anda.

Anda dan saya diciptakan baru di dalam Tuhan Yesus, oleh Tuhan Yesus dan untuk Tuhan Yesus. Oleh itu, pergunakanlah kesempatan yang telah diberikan kepada kita untuk melakukan kehendak-NYA. Jangan risau akan masa depan anda, kerana Tuhan Yesus tahu apakah yang terbaik untuk anda. Tetapi, itu tidak bermaksud bahawa anda duduk dan goyang kaki. Anda harus terlibat di dalam rencana-Nya dan juga pekerjaan-Nya menuju masa depan anda. If you want to see the supernatural power of God in your life and through your life, then get involved in what Jesus is doing. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: