Wednesday, May 30, 2018

Revival : Let us come boldly

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Let us come boldly

Hebrews 4:16 (NKJV)  Let us therefore come boldly to the throne of grace, that we may obtain mercy and find grace to help in time of need.

Ibrani 4:16 (TB)  Sebab itu marilah kita dengan penuh keberanian menghampiri takhta kasih karunia, supaya kita menerima rahmat dan menemukan kasih karunia untuk mendapat pertolongan kita pada waktunya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #150. Tahukah anda bahawa jalan menuju ke takhta kasih karunia-Nya sudah terbuka untuk kita? Tempat itu disebut "takhta kasih karunia" kerana dari takhta itulah mengalirnya kasih, pertolongan, kemurahan, pengampunan, kuasa rohani, pencurahan Roh Kudus, karunia-karunia rohani, buah roh, dan semua yang kita perlukan dari Allah. Salah satu berkat terbesar dari keselamatan ialah bahawa Kristus kini merupakan Imam Besar kita yang membuka jalan langsung ke hadapan Dia sehingga kita selalu dapat meminta bantuan yang kita perlukan.

☕ 🍞 Biar apapun dosa, biarpun itu semerah kirmizi, datanglah dengan penuh keberanian menghadap takhta kasih karunia-Nya di dalam pertobatan yang sungguh-sungguh dan Dia akan mengampuni kita. Walaupun kita merasa putus asa kerana kita "telanjang dan terbuka," dan kerana dosa kita tidak "tersembunyi di hadapan-Nya," tetapi kita boleh lari kepada Dia "dengan penuh keberanian" kerana memang Imam Besar kita siap melayani kita. Di sana ada "rahmat" dan "kasih karunia" bagi kita. We have boldness to enter into the holiest only by the blood of Jesus; He is our Advocate, and has purchased all our souls want or can desire.

Di takhta kasih karunia-Nya  kita akan menerima belas kasihan-Nya dan mengalami kasih-Nya, pada masa kita memerlukan pertolongan. Oleh itu marilah kita berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita supaya roh dan jiwa kita disegarkan serta dibangkitkan kembali. Dari jauh Tuhan telah menampakkan kasih-Nya kepada kita, marilah kita berlari kembali kepada cinta pertama kita, wakyu mula mula kita percaya kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: