Thursday, May 10, 2018

Revival : Blameless in holiness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Blameless in holiness

1 Thessalonians 3:13 (NKJV)  so that He may establish your hearts blameless in holiness before our God and Father at the coming of our Lord Jesus Christ with all His saints.

1 Tesalonika 3:13 (TB)  Kiranya Dia menguatkan hatimu, supaya tak bercacat dan kudus, di hadapan Allah dan Bapa kita pada waktu kedatangan Yesus, Tuhan kita, dengan semua orang kudus-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #130. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh mengizinkan perkara-perkara yang boleh menggugat hati kita? Paulus sering berdoa dengan mengingat kedatangan Kristus. Dia menganggapnya sesuatu yang menyedihkan jikalau di gereja terdapat orang dalam dosa atau kesuaman ketika Tuhan datang. Yesus menekankan kekuatiran yang sama. Mengingat kedatangan Kristus, standard Alkitab adalah agar kita "kudus dan tak bercacat". Kita harus berserah sepenuhnya kepada Tuhan dan berpisah dari segala sesuatu yang tidak berkenan kepada-Nya. Paulus berdoa agar jemaat Tesalonika dapat hidup dalam kasih dan tidak bercacat dalam kekudusan mereka di hadapan Allah, yakni Allah yang karena kekudusan sempurna-Nya merupakan satu-satunya hakim yang dapat menghakimi kekudusan dengan benar. Allah menghakimi bukan sebagai "pengkritik" yang kejam tetapi sebagai seorang Bapa yang penuh kasih.

☕ 🍞 Tak bercacat
➡️Perkara-perkara yang dapat membuatkan seseorang itu cacat secara rohani adalah apabila kita mengizinkan hal-hal duniawi untuk mencengkam kerohanian kita sehingga kita tidak bermaya untuk bergerak maju dan terus terlantar seperti orang lumpuh. Terkadang kita dihanyutkan bersama segala sesuatu yang sedang terjadi di sekeliling kita. Kerohanian dipengaruhi oleh faktor-faktor di sekeliling kita lalu melumpuhkan semangat kita. Kecacatan rohani terjadi disebabkan juga oleh cengkaman dosa dan kita tidak membuat sebarang tindakan untuk melawannya.

☕ 🍞 Kudus.
➡️Kekudusan adalah satu hal yang diminta oleh Tuhan Yesus daripada kita. Memang susahlah kita mau teruskan kehidupan yang kudus kerana kita seringkali berkompromi. Namun ketahuilah bahawa oleh kasih karunia-Nya kepada kita, kita disempurnakan di dalam Tuhan Yesus. Kita dikuduskan di dalam-Nya.  Firman-Nya, "Yohanes 17:19 (TB)  dan Aku menguduskan diri-Ku bagi mereka, supaya mereka pun dikuduskan dalam kebenaran." Kita dikuduskan dalam kebenaran Firman-Nya. Kita harus mengizinkan Firman-Nya untuk terus berkarya di dalam hidup kita.

Apabila kedatangan Tuhan Yesus kali keduanya, dan apabila kita berdiri di hadapan-Nya, saya mau supaya Tuhan Yesus mengatakan "Well done My faithful servant for you have fought the good fight of faith.." Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: