Tuesday, May 22, 2018

Revival : I have finished

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I have finished

2 Timothy 4:7 (NKJV)  I have fought the good fight, I have finished the race, I have kept the faith.

2 Timotius 4:7 (TB)  Aku telah mengakhiri pertandingan yang baik, aku telah mencapai garis akhir dan aku telah memelihara iman.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #141. Tahukah anda bahawa setiap kita ada satu perlumbaan yang tersedia dan kita harus pastikan bahawa kita menamatkannya dengan cemerlang? Paulus sudah memelihara iman pada masa-masa ujian yang berat, keputusasaan yang hebat dan banyak kesusahan baik ketika diserang oleh guru palsu maupun ditinggalkan oleh sahabat. Paulus tidak pernah mengurangi kebenaran asli Injil. Dia juga telah menyelesaikan pertandingannya di tengah pencobaan dan godaan dan tetap setia kepada Tuhan dan Juruselamatnya selama hidup ini.

☕ 🍞  Bagaimana kita dapat mencapai garis akhir, bergantung pada cara kita memandang diri sendiri: sebagai atlit yang harus terus memotivasi diri, berlatih dan berjuang, atau penonton yang duduk santai? Di akhir hidup kita nanti, adakah kita akan mengakhiri dengan kemenangan atau dengan kemurtadan iman? Tiga perkara yang diajarkan oleh Paulus di dalam petikan ini sangatlah bermakna untuk kita semua.

➡️Mengakhiri pertandingan
Setiap orang yang percaya sedang berlari di dalam satu track yang sudah Tuhan sediakan bagi mereka. Track Perlumbaan Iman. Anda ada pilihan sama ada terus berlari sampai ke garisan akhir atau kecundang di tengah jalan. Jika kita mau terus berlari, pastikan ada stamina yang secukupnya untuk sampai ke garis akhir. Stamina itu ialah : perhubungan kita dengan Tuhan, doa, penyembahan, merenungkan Firman Tuhan.

➡️Mencapai Garis Akhir
Setiap ahli sukan yang sedang menjalani latihan harus mematuhi disiplin yang ketat. Dia melakukannya kerana dia ingin mendapat hadiah kejuaraan, walaupun hadiah itu akan rosak. Kita pun seperti ahli sukan yang mematuhi disiplin yang ketat supaya mendapat hadiah kejuaraan yang tidak akan rosak di garis akhir kehidupan kita. Sebagai seorang murid Yesus, kita harus berdisiplin supaya kita mencapai garis akhir perlumbaan kita dengan cemerlang.

➡️Memelihara Iman
Inilah kemuncak kehidupan rohani seseorang yang percaya kepada-Nya. Di akhir kehidupan kita ini, iman itulah yang menjadi identiti kita. Samada kita masih seorang yang percaya kepada-Nya ataupun sudah murtad. Biar apapun yang terjadi di dalam hidup kita, janganlah murtad daripada kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus.

Diberkatilah orang yang mengandalkan TUHAN, yang menaruh harapannya pada TUHAN! Ya, hanya dengan mengandalkan Tuhan di dalam hidup kita, kita dapat  mengakhiri pertandingan dengan baik, mencapai garis akhir dan  memelihara iman. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: