Sunday, May 27, 2018

Revival : Hardened Heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Hardened heart

Hebrews 3:13 (NKJV)  but exhort one another daily, while it is called "Today," lest any of you be hardened through the deceitfulness of sin.

Ibrani 3:13 (TB)  Tetapi nasihatilah seorang akan yang lain setiap hari, selama masih dapat dikatakan "hari ini", supaya jangan ada di antara kamu yang menjadi tegar hatinya karena tipu daya dosa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #147. Tahukah anda bahawa  selagi kita masih mempunyai kesempatan, kita harus mendorong dan menguatkan satu dengan yang lain? Banyak hamba Tuhan gagal dalam "menasihati" atau mendorong orang-orang percaya untuk bertekun dalam iman. Orang-orang semacam itu tidak memberi peringatan-peringatan mendesak yang disampaikan oleh para rasul, penulis surat ini atau bahkan Yesus sendiri. A hardened heart is a like a hardened soil without water.

☕ 🍞 Hati yang keras adalah hati yang kering. Hati yang telah menjauh daripada Tuhan. Hati yang memberontak terhadap Tuhan. Jadi apakah peranan kita sebagai orang yang sudah percaya kepada-Nya? Membiarkan orang yang keras hati itu begitu sahaja? TIDAK! Kita harus mendorong! Kita harus menasihati! Selama masih dikatakan "hari ini", selama masih ada kesempatan, tegurlah satu dengan yang lain. Nasihatilah satu dengan yang lain. Membangun bersama sama.

Tipu daya iblis membuatkan hati seseorang yang dahulu yang bersemangat melayani tiba-tiba mulai hilang di radar Tuhan kerana hati telah mengeras, menjadi benci, menjadi marah, terus tidak ada lagi. Kita tidak boleh biarkan saudara seiman kita terus hilang daripada radar Tuhan. We cannot just sit and do nothing! Kita harus menangkan mereka kembali. Kita harus membawa mereka kembali. Kita harus berdoa bagi mereka. Kita harus rampas mereka kembali daripada ikatan iblis, tipu daya iblis. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: