Tuesday, May 8, 2018

Revival : You’re doing for God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : You’re doing for God

Colossians 3:23-24 (NKJV)
23 And whatever you do, do it heartily, as to the Lord and not to men,
24 knowing that from the Lord you will receive the reward of the inheritance; for you serve the Lord Christ.

Kolose 3:23-24 (TB)
23 Apa pun juga yang kamu perbuat, perbuatlah dengan segenap hatimu seperti untuk Tuhan dan bukan untuk manusia.
24 Kamu tahu, bahwa dari Tuhanlah kamu akan menerima bagian yang ditentukan bagimu sebagai upah. Kristus adalah tuan dan kamu hamba-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #128. Tahukah anda bahawa terkadang kita melayani Tuhan dengan cara lain, melayani sesama pun dengan cara lain? Paulus menasihatkan orang Kristian untuk menganggap semua pekerjaan sebagai suatu pelayanan kepada Tuhan. Kita harus bekerja seakan-akan Kristus adalah majikan kita, dengan mengetahui bahwa semua pekerjaan yang diperbuat "untuk Tuhan" kelak akan mendapat upahnya. Kita akan melihat kepada dua perkara di sini.

1️⃣ Apapun yang kamu perbuat
➡️Apa saja yang anda lakukan, sama ada melayani, mengasihi, menjaga keperluan seseorang, mengambil berat tentang seseorang, mendidik, melakukan pekerjaan, belajar, memuridkan, memberi, menyembah Tuhan dan apa sekalipun, lakukanlah itu dengan segenap hati seperti untuk Tuhan dan bukan untuk manusia. Jangan lakukan dosa, kerana upah dosa adalah maut yang menanti.

2️⃣ Upah mu besar
➡️Terkadang pelayanan menjadi periuk nasi segelintir pelayan atau "hamba Tuhan". Janganlah wang atau love offering yang menjadi fokus utama dalam melayani. Jikalau begitu, lebih baik jangan melayani dan pergilah cari kerja. Hanya kerana terfokus kepada pemberian kasih, terkadang hamba Tuhan dan para pelayan sanggup berlumba-lumba membuat Pelayanan di sana sini. Melakukan pelayanan itu bagus, tetapi motivasi sudah salah. Jikalau kita sanggup melakukan pelayanan hanya kerana Yesus, dan bukan melihat kepada berapa jumlah jemaat yang ada, gereja besar atau tidak, gereja di bandar ataupun di pedalaman, jemaat kaya atau tidak, pemberian kasih besar atau kecil atau langsung tidak ada, saya percaya bahawa Tuhan Yesus pasti akan memenuhi segala keperluan kita dan memberkati kita jauh lebih daripada apa yang kita fikirkan. Tuhan melihat hati yang benar dan yang sanggup melayani Dia dengan segenap hati dan bukannya disebabkan oleh adanya motivasi yang lain. Jerih payah anda dalam mengambil bahagian di dalam pemberitaan Injil, tidak akan sia-sia. Tuhan Yesus memperhitungkan segala sesuatu yang anda lakukan untuk tugas pemberitaan Injil yang telah dipercayakan kepada kita.

Lakukanlah dengan segenap hati kerana upahmu besar di sorga. Tuhan Yesus akan memberikan berlipat kali ganda apapun yang telah anda taburkan di ladang pelayanan. Janganlah ada motivasi lain untuk melakukan kehendak-NYA tetapi lakukanlah dengan segenap hati kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: