Sunday, May 20, 2018

Revival : It's happening now

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : It's happening now

2 Timothy 4:3-4 (NKJV)
3 For the time will come when they will not endure sound doctrine, but according to their own desires, because they have itching ears, they will heap up for themselves teachers;
4 and they will turn their ears away from the truth, and be turned aside to fables.

2 Timotius 4:3-4 (TB)
3 Karena akan datang waktunya, orang tidak dapat lagi menerima ajaran sehat, tetapi mereka akan mengumpulkan guru-guru menurut kehendaknya untuk memuaskan keinginan telinganya.
4 Mereka akan memalingkan telinganya dari kebenaran dan membukanya bagi dongeng.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #140. Tahukah anda bahawa akhir zaman ini ramai yang akan berpaling daripada kebenaran dan mendengarkan apa menyenangkan telinga mereka saja? Sepanjang sejarah gereja selalu ada orang yang tidak mau menerima ajaran sehat, namun ketika akhir zaman makin dekat, keadaan akan menjadi makin parah. Desakan untuk mempertahankan kesetiaan dan pengajaran yang benar menjadi makin diperlukan mengingat adanya bahaya kemurtadan di dalam gereja.

☕ 🍞 Banyak orang akan mengaku dirinya Kristian, berkumpul di gereja, tampaknya menghormati Allah, tetapi tidak akan menerima iman rasuli yang asli atau perintah Alkitab untuk memisahkan diri dari ketidakadilan. Penyampaian Firman Tuhan oleh hamba Tuhan tidak akan diterima oleh banyak orang dalam gereja. Mereka yang berpaling dari kebenaran akan menginginkan pemberitaan yang menuntut kurang dari Injil sejati. Mereka tidak akan menerima Firman Tuhan tentang pertobatan, dosa, hukuman, dan perlunya hidup kudus dan terpisah dari dunia. Mereka menerima apa yang menyenangkan telinga mereka sahaja.

Saudara dan saudari sekalian, jika kita tidak meresponi teguran daripada firman-Nya, tidak lama kemudian kita akan menjadi sasaran iblis untuk menyesatkan kita dengan tipu muslihatnya. Kita menolak teguran yang membina dan hanya menerima hal-hal yang menyenangkan hati dan telinga kita saja. Bagaimana pertumbuhan rohani boleh terjadi jika sikap kita begitu? Terkadang kita berpaling daripada kebenaran dan mendengarkan segala sesuatu yang dunia ini katakan. Bagaimana dengan anda? Is your heart backsliding? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: