Monday, May 14, 2018

Revival : I was but now no more

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I was but now no more

1 Timothy 1:13 (NKJV)  although I was formerly a blasphemer, a persecutor, and an insolent man; but I obtained mercy because I did it ignorantly in unbelief.

1 Timotius 1:13 (TB)  aku yang tadinya seorang penghujat dan seorang penganiaya dan seorang ganas, tetapi aku telah dikasihani-Nya, karena semuanya itu telah kulakukan tanpa pengetahuan yaitu di luar iman.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #134. Tahukah anda bahawa anugerah Tuhan sangat besar? Sebelum bertobat, Paulus seorang yang dengan kejam menganiaya orang Kristian. Kejahatannya yang amat sangat terhadap umat Allah menyebabkan dia layak dinamakan orang yang paling berdosa. Namun, kerana dia sungguh percaya ia sedang melayani Allah, maka Allah menunjukkan kemurahan dan panjang sabar serta memberi kesempatan kepadanya untuk bertobat dan menerima Kristus sebagai Tuhan. Kemurahan Allah kepada Paulus seharusnya memberikan kita semangat untuk memberitakan Injil kepada orang berdosa, dengan yakin bahawa kuasa dan kasih karunia Allah dapat menebus dan mengubah kehidupan mereka.

☕ 🍞 Setiap kita ada masa lalu kita. Satu masa di mana kita hidup di dalam dosa dan memberontak terhadap Tuhan. Kita yang dahulu hidup dalam perbudakan dosa, membenci Allah dan pengikut-Nya, lalu diubahkan menjadi pelayan-pelayan Allah. Tidak ada kata terlambat bagi siapapun untuk menerima anugerah Allah yang mengubahkan kehidupan. Bagi setiap orang yang telah mengalami anugerah itu, jangan berdiam diri! Layani Dia sepenuh hati dan jadilah berkat bagi orang lain.

Every saint has a past and every sinner has a future. Dulu kita hidup di dosa, tidak mengenal Tuhan dan melayan nafsu dunia diikat dengan kuasa kegelapan tetapi sekarang Tuhan Yesus telah menjangkau kita oleh kerana kasih-Nya yang besar kepada kita semua. Dia membangkitkan kerohanian kita dan menjadi hidup kembali di dalam-Nya. He revived us so that we may receive life from Him and that we may live for Him. Inilah masanya. Sekaranglah waktunya. Ayuh berbaliklah kepada Tuhan. Dahulunya kita begitu kerana kita tidak mengenal kasih Tuhan. Sekarang kita sudah mengalaminya, jadi marilah kita sama-sama hidup bagi Dia. Tanggalkan segala beban dan dosa yang merintangi dan berlarilah pada tujuan panggilan sorgawi. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: