Thursday, May 31, 2018

Revival : Grow Up

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Grow up!

Hebrews 5:13 (NKJV)  For everyone who partakes only of milk is unskilled in the word of righteousness, for he is a babe.

Ibrani 5:13 (TB)  Sebab barangsiapa masih memerlukan susu ia tidak memahami ajaran tentang kebenaran, sebab ia adalah anak kecil.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #151. Tahukah anda bahawa kita sepatutnya sudah dewasa di dalam iman kepercayaan kita? Susu itu diminum oleh anak-anak yang belum dapat "membedakan yang baik dari pada yang jahat." Susu diberikan kepada anak-anak yang masih kecil. Terkadang biarpun kita sudah sepuluh atau dua puluh tahun menjadi Kristian, perangai dan sikap kita masih macam keanak-anakan lagi. Kematangan rohani bukan terletak pada usia yang semakin meningkat. Spiritual maturity is not about your age. Spiritual maturity is about your heart that's able to be corrected and grow.

☕ 🍞 Jika kita lihat di dalam petikan ini,  sesungguhnya mereka hanya memenuhi syarat untuk menerima kebenaran dasar atau susu saja. Sebagai anak kecil mereka tidak mampu mencerna makanan yang lebih keras; selanjutnya, mereka bukan hanya tidak memiliki pemahaman akan kebenaran, namun mereka juga tidak berpengalaman dengan kebenaran. Tetapi mereka yang dewasa mempunyai panca indera yang terlatih. Mereka yang sudah demikian terlatih secara rohani memiliki kepekaan rohani sehingga mampu membedakan di antara yang benar dengan yang salah, yang mana bagus dan tidak.

Terkadang, kita tegur seseorang itu, terus dia merasa tidak selesa, lalu terus merajuk, dan selepas itu terus tinggalkan pelayanan dan keluar daripada gereja. Orang-orang sedemikian rupa tidak dan belum dapat menghadam makanan keras. Asyik mau dimanjakan dengan kata-kata yang menyenangkan hati mereka sahaja (kasi minum susu saja). Adakah anda masih minum susu saja...? Adakah anda sudah belajar makan makanan keras juga...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: