Sunday, May 13, 2018

Revival : He will protect

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He will protect

2 Thessalonians 3:3 (NKJV)  But the Lord is faithful, who will establish you and guard you from the evil one.

2 Tesalonika 3:3 (TB)  Tetapi Tuhan adalah setia. Ia akan menguatkan hatimu dan memelihara kamu terhadap yang jahat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #133. Tahukah anda bahawa Tuhan akan melindungi anda? Apabila orang percaya berdoa dengan sungguh-sungguh, mereka boleh yakin bahawa Allah akan melindungi mereka dari Iblis. Allah akan menguatkan mereka untuk menghadapi semua pencobaan  dan melindungi mereka dari kuasa roh jahat. Hal itu demikian kerana kita tidak berjuang melawan manusia, tetapi melawan segala kuasa jahat di angkasa, iaitu roh-roh yang berkuasa dan yang memerintah zaman yang gelap ini. Selama kita di dunia ini, kita hidup dalam lingkungan yang berpotensi mencobai kita untuk berdosa. Pancaindera kita dengan mudah menangkap signal signal pencobaan dari sekitar kita. Mau rakus, mau tamak, mau cabul, mau benci, mau duniawi, mau kejam, mau menyembah berhala modern? Lihat saja ke depan, ke belakang, atau ke mana pun, semua itu siap membelit kita. Lebih celaka lagi, jika di dalam kita ada suatu kecenderungan yang bila tidak terus menerus kita percayakan pada kuasa penyucian Roh-Nya, maka akan mendorong kita untuk terlibat pencobaan tadi.

☕ 🍞 Kita menyembah Allah yang setia. Takkan pernah ditinggalkannya kita begitu sahaja. Di saat badai bergelora, Dia ada di sana. Di saat kita kebuntuan, Dia ada di sana. Saat tiada jalan dan menghadapi persoalan, Dia ada di sana. Saat melewati kenyataan yang pahit dan tak mampu bertahan, Dia ada di sana memberikan kita kelegaan serta menguatkan kita untuk terus maju. Saudara dan saudari sekalian, Yesus berkata kepada kita, "Janganlah kamu risau. Percayalah kepada Allah dan percayalah kepada-Ku juga." Kita harus dikuatkan oleh kuasa-Nya. Pemberian kuasa ini merupakan pengalaman yang terus-menerus menerima hidup Allah dari Dia sendiri. Tidak ada hal lain yang dapat memungkinkan kita untuk mengalahkan dosa, Iblis, dan dunia selain kuasa-Nya yang memampukan kita.

Sepertimana Ayub dengan keyakinan yang kukuh menyatakan di Ayub 10:12 (TB) bahawa "Hidup dan kasih setia Kaukaruniakan kepadaku, dan pemeliharaan-Mu menjaga nyawaku..." demikianlah seharusnya iman kepercayaan kita kepada Tuhan Yesus. Kita harus percaya kepada kuasa-Nya, rencana-Nya, karya-Nya, pemerintahan-Nya, kedaulatan-Nya, serta kehendak-NYA di dalam hidup kita. Orang-orang yang sungguh-sungguh berharap dan percaya kepada-Nya tidak akan kecewa dan dipermalukan. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: