Friday, May 25, 2018

Revival : GODfident

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : GODfident

Hebrews 3:6 (NKJV)  but Christ as a Son over His own house, whose house we are if we hold fast the confidence and the rejoicing of the hope firm to the end.

Ibrani 3:6 (TB)  tetapi Kristus setia sebagai Anak yang mengepalai rumah-Nya; dan rumah-Nya ialah kita, jika kita sampai kepada akhirnya teguh berpegang pada kepercayaan dan pengharapan yang kita megahkan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #145. Tahukah anda bahawa anda adalah "rumah" Tuhan? Rumah-Nya ialah kita mengacu kepada orang-orang percaya, himpunan orang-orang yang telah ditebus oleh Allah, yang imannya adalah iman yang berkesinambungan. Iman mereka dinyatakan dalam tindakan mereka teguh berpegang pada kepercayaan yang kemudian menghasilkan pengharapan yang kita megahkan di dalam Sang Anak. Kristus adalah objek dan juga dasar dari kepercayaan dan pengharapan mereka. Sampai kepada akhirnya. Sampai pengharapan menjadi kenyataan.

☕ 🍞 Keamanan orang percaya terpelihara jikalau ia bekerja sama dengan kasih karunia Allah dengan cara bertekun dalam iman dan kekudusan hingga pada akhir hidup di dunia ini. Berpegang teguh kepada kepercayaan dan pengharapan kita di dalam Tuhan Yesus. Kita harus sedar bahawa kita adalah rumah Tuhan. Bila kita menjadi Rumah-Nya, maka Tuhan lah yang menjadi Tuan rumah itu. Dia yang memerintah rumah itu. Bukan kita yang control tetapi TUHAN. Dan apabila Dia yang memerintah ke atas rumah itu, maka kita harus berserah kepada Tuhan Yesus sepenuhnya, mempercayakan hidup kita sepenuhnya kepada-Nya. Kerana Tuan rumah tahu apa yang terbaik untuk rumah itu. Tuan rumah tahu bagaimana caranya untuk mengatur rumah itu.

Tuhan Yesus berkata "Yohanes 15:6 (TB)  Barangsiapa tidak tinggal di dalam Aku, ia dibuang ke luar seperti ranting dan menjadi kering, kemudian dikumpulkan orang dan dicampakkan ke dalam api lalu dibakar." Tinggal di dalam Kristus mengakibatkan Kristus diam di dalam kita terus-menerus, murid akan berbuah banyak, berhasil dalam doa dan sukacita menjadi penuh. Dampak dari kegagalan untuk tetap tinggal di dalam Kristus adalah ketidakmampuan untuk berbuah, dibuang dari Kristus dan kebinasaan. Adakah kita sedang tinggal di dalam Tuhan Yesus dan Dia di dalam hidup kita? Adakah kita bergantung sepenuhnya kepada Tuhan Yesus atau kita melakukan dengan cara kita sendiri? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: