Friday, June 15, 2018

Revival : Ask in Faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Ask in faith

James 1:6 (NKJV)  But let him ask in faith, with no doubting, for he who doubts is like a wave of the sea driven and tossed by the wind.

Yakobus 1:6 (TB)  Hendaklah ia memintanya dalam iman, dan sama sekali jangan bimbang, sebab orang yang bimbang sama dengan gelombang laut, yang diombang-ambingkan kian ke mari oleh angin.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #166. Tahukah anda bahawa segala doa dan permohonan kita harus dinaikkan kepada Tuhan melalui iman? Berdoa memohon hikmat juga merupakan latihan iman, sebab doa yang benar adalah doa yang sepenuhnya mempercayakan diri kepada Allah yang berkuasa dan berhikmat. Segala permohonan dan doa harus dipanjatkan dalam iman, dan sama sekali jangan bimbang. Orang yang menghampiri Allah membawa permohonan harus yakin bahawa ia memang memerlukan apa yang ia minta dari Alah itu. Yakobus melukiskan orang yang bimbang sebagai gelombang laut yang diombang-ambingkan kian kemari oleh angin.

☕ 🍞 Iman memainkan peranan yang penting kepada orang Kristian. Tanpa iman kita tidak dapat berkenan kepada Tuhan. Yesus berkata, "mintalah maka akan diberikan.." Permintaan ini harus oleh iman yang percaya kepada-Nya. Kalau kita minta tanpa iman, tidak mungkin ia akan berlaku. Permintaan kita harus diikuti dengan ucapan syukur kepada Tuhan. "Filipi 4:6 (TB)  Janganlah hendaknya kamu kuatir tentang apa pun juga, tetapi nyatakanlah dalam segala hal keinginanmu kepada Allah dalam doa dan permohonan dengan ucapan syukur." Iman yang percaya kepada-Nya, akan mengucap syukur kepada Tuhan dan percaya bahawa permintaannya sudah didengar oleh Tuhan serta akan terjadi. Giving thanks by faith for the unseen miracles. Giving thanks by faith for the unseen healing. Giving thanks by faith for the unseen revival. This happens when we PRAY and GIVE THANKS BY FAITH.

Terkadang orang bimbang dan kuatir sesudah meminta kepada Tuhan kerana tidak memiliki iman. Walaupun memiliki iman, iman mereka seperti kapal 🚢 diombang-ambingkan kian ke mari oleh angin. 50 - 50 sahaja imannya itu. Lalu menjadi tidak menentu. Stress. Bimbang. Tidak ada damai. Selalu memikirkan tentang perkara itu. Jikalau kita sudah meminta dalam iman, janganlah meraguinya kerana itulah yang meragut kedamaian kita. Yesus berkata "jangan takut, percaya sahaja.." Keraguan akan menimbulkan kegelisahan. Kegelisahan akan menimbulkan ketakutan. Lalu disebabkan oleh ketakutan, kita mulai mencari jalan keluar yang lain. Pergi berdukun, ilmu hitam dan sebagainya. Bagaimana dengan kita? Iman yang kita miliki harus menggerakkan kita untuk terus percaya kepada segala janj-janji Tuhan yang telah dinyatakan kepada kita. Doa yang lahir daripada IMAN adalah sangat besar kuasanya! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: