Thursday, June 14, 2018

Revival : Endurance, Perseverance & Patience

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Endurance, Perseverance & Patience

James 1:3 (NKJV)  knowing that the testing of your faith produces patience.

Yakobus 1:3 (TB)  sebab kamu tahu, bahwa ujian terhadap imanmu itu menghasilkan ketekunan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #165. Tahukah anda bahawa ujian terhadap iman kita menghasilkan ketekunan? Seorang Kristian hendaknya bersukacita di dalam pencobaan bukan kerana adanya pencobaan. Pada masa awal gereja diperlukan ajaran semacam ini sebab gereja sedang dilanda berbagai gelombang penganiayaan. Buah dari penganiayaan ialah ketekunan. Orang percaya menderita kerana masih berada di dunia dan belum tiba di kediaman kekal. Maka Yakobus mendorong orang beriman agar memanfaatkan pencobaan untuk bertumbuh ke arah Tuhan, berdoa untuk mendapat hikmat, dan agar dalam pergumulan hidup yang berat justru iman menjadi tahan uji.  Sebab kamu memerlukan ketekunan, supaya sesudah kamu melakukan kehendak Allah, kamu memperoleh apa yang dijanjikan itu.

☕ 🍞 Dalam menghadapi pencobaan dan pergumulan yang berat, orang yang percaya kepada-Nya harus hidup dalam dunia realiti. Namun tidak terhanyut dalam perasaan yang menekan, gagal, dan suasana perkabungan. Mengapa demikian? Kerana ada satu keyakinan bahawa pencobaan yang dialaminya diizinkan Tuhan untuk menguji imannya dan mendewasakan kehidupan rohaninya. When the work of patience is complete, it will furnish all that is necessary for our Christian race and warfare. We should not pray so much for the removal of affliction, as for wisdom to make a right use of it. TUHAN Yesus tidak akan menguji kita lebih daripada kemampuan kita.

Setiap pengujian harus membentuk ketekunan di dalam hidup kita untuk terus percaya kepada Tuhan Yesus dan terus maju di dalam hidup kita. Ketekunan iman kita akan menghasilkan buah-buah yang berkekalan. Adakah anda tekun berdoa di dalam pengujian yang sedang anda lewati? Adakah anda tetap tekun melayani di dalam pengujian yang sedang anda lewati? Adakah anda bertekun percaya kepada Tuhan Yesus di dalam pengujian yang sedang anda lewati? Adakah anda tetap bertekun untuk menjangkau jiwa-jiwa di dalam pengujian yang sedang anda lewati? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: