Wednesday, June 13, 2018

Revival : Do not refuse

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do not refuse

Hebrews 12:25 (NKJV)  See that you do not refuse Him who speaks. For if they did not escape who refused Him who spoke on earth, much more shall we not escape if we turn away from Him who speaks from heaven,

Ibrani 12:25 (TB)  Jagalah supaya kamu jangan menolak Dia, yang berfirman. Sebab jikalau mereka, yang menolak Dia yang menyampaikan firman Allah di bumi, tidak luput, apa lagi kita, jika kita berpaling dari Dia yang berbicara dari sorga?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #164. Tahukah anda bahawa  generasi ini makin menolak suara Tuhan Yesus? Jangan menolak suara Kristus yang berbicara melalui Injil. Jika malapetaka dahulu menimpa mereka yang menolak suara Allah di Sinai, betapa lebih besar lagi malapetaka yang akan menimpa mereka yang menolak atau tidak bersedia mendengar utusan Allah, Putra-Nya sendiri. Kita menolak lalu memberontak dan berpaling dari kebenaran. Kita makin menyukai ajakan dunia daripada mendengar suara Tuhan yang berbicara kepada kita.

☕ 🍞 Berhati-hatilah, jangan sampai kita 'menolak' Dia yang kita begitu kenal ketika Ia berbicara melalui firman-Nya. Jika orang yang  tidak percaya dan tidak begitu mengenal Dia dihukum kerana menolak firmanNya, betapa penghukuman yang lebih besar akan menimpa kita, kerana kita mengenal Dia begitu akrab dan intim. Orang-orang yang menolak Tuhan Yesus adalah orang-orang yang murtad daripada kebenaran-Nya. Dan inilah yang sedang terjadi sejak kebelakangan ini. Di manakah perginya semangat kebangunan rohani yang terjadi dulu? Apakah yang sudah terjadi kepada cinta pertama anda apabila anda mulai jatuh cinta dengan Tuhan Yesus dulu? Apakah yang menyebabkan kita menolak kebenaran-Nya dan percaya kepada penipuan iblis? Adakah harga iman kita RM25000.00? Sanggupkah kita menggadaikan iman kepercayaan kita serta perhubungan kita dengan Tuhan hanya kerana mau menerima habuan dunia ini?

Saudara dan saudari sekalian, dari generasi ke generasi kita harus menceritakan tentang kasih dan kebesaran Tuhan Yesus supaya generasi yang akan datang ini tetap kuat dan teguh di dalam Tuhan Yesus. Generasi muda mudi kita, bukan semua yang betul betul benar di hadapan Tuhan Yesus. Bukan semua mereka tahu apa yang Tuhan telah lakukan pada zaman kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 dan di Sabah pada tahun 1974. Kalau mereka tahu, sudah pasti hati mereka akan berusaha untuk hidup benar di hadapan Tuhan dan menjadi para pembawa kebangunan rohani itu. Lalu apa yang terjadi? Mereka terperangkap dengan jerat iblis, murtad, menyangkal Yesus dan terus hilang daripada radar Tuhan Yesus. Generasi kita adalah tanggungjawab kita bersama....! Kalau bukan sekarang, bila lagi? Kalau bukan kita, habis siapa lagi? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: