Wednesday, June 20, 2018

Revival : Rich in Faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Rich in Faith

James 2:5 (NKJV)  Listen, my beloved brethren: Has God not chosen the poor of this world to be rich in faith and heirs of the kingdom which He promised to those who love Him?

Yakobus 2:5 (TB)  Dengarkanlah, hai saudara-saudara yang kukasihi! Bukankah Allah memilih orang-orang yang dianggap miskin oleh dunia ini untuk menjadi kaya dalam iman dan menjadi ahli waris Kerajaan yang telah dijanjikan-Nya kepada barangsiapa yang mengasihi Dia?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #171. Tahukah anda bahawa kita harus kaya dalam iman? Sering kali justru mereka yang miskin di dunia inilah yang paling kaya di dalam iman dan karunia-karunia rohani dan yang, dalam keperluannya, berseru dengan lebih sungguh-sungguh kepada Allah dengan kerinduan yang sangat akan kehadiran, kemurahan, dan pertolongan-Nya. Mereka yang tertindas secara ekonomi di dunia ini belajar bahwa mereka tidak dapat mempercayai harta kekayaan materiel. Oleh karena itu, mereka lebih siap menanggapi undangan Yesus untuk "datang kepada-Ku kamu yang letih lesu dan berbeban berat".

☕ 🍞 Realiti berbicara bahawa seringkali orang miskin lebih terbuka bagi Injil daripada orang kaya, kerana banyak orang kaya lebih mengandalkan hidupnya pada kekayaan yang dimilikinya daripada kepada Tuhan. Namun tidak berarti bahawa orang kaya sulit menerima Injil, kerana status sosial tidak menjadi penentu status manusia di hadapan Allah. Barangsiapa yang mengasihi Tuhan adalah pewaris kerajaan Tuhan. Setiap orang yang percaya kepada-Nya mewarisi janj-janji Tuhan. Tetapi untuk kita mewarisi janji-Nya, kita harus mempunyai iman. Tanpa iman, tidak mungkin kita dapat melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita.

Kita harus kaya dalam iman. Maksudnya memiliki iman yang kuat 💪🏼 dan teguh, iman yang luarbiasa! People around you will know that you are a Christian by the faith you have. Faith is extremely important to our spiritual life for without faith we cannot please God. Iman adalah seperti "oksigen" bagi orang yang percaya kepada-Nya, tanpa itu kerohanian kita menjadi keruh dan mati. Kita menjadi Kristian atas nama saja. Kita harus diperkayakan dalam iman. Tuhan telah memilih anda dan saya supaya diperkayakan dalam iman dan menjadi pewaris kerajaan-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: