Tuesday, June 12, 2018

Revival : Without Holiness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Without Holiness

Hebrews 12:14 (NKJV)  Pursue peace with all people, and holiness, without which no one will see the Lord:

Ibrani 12:14 (TB)  Berusahalah hidup damai dengan semua orang dan kejarlah kekudusan, sebab tanpa kekudusan tidak seorang pun akan melihat Tuhan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #163. Tahukah anda bahawa tanpa kekudusan kita tidak dapat melihat Tuhan? Kekudusan merupakan maksud Allah bagi umat-Nya ketika Ia merencanakan keselamatan mereka di dalam Kristus.  Kekudusan adalah maksud Kristus bagi umat-Nya ketika Ia datang ke bumi ini. Kekudusan merupakan maksud Kristus bagi umat-Nya ketika Ia menyerahkan diri-Nya di salib untuk mereka. Kekudusan merupakan maksud Allah ketika menjadikan kita ciptaan baru dan memberikan Roh Kudus kepada kita. Tanpa kekudusan tidak seorang pun dapat berguna bagi Allah. Tanpa kekudusan tak mungkin kita dekat dengan atau bersekutu dengan Allah. Tanpa kekudusan tidak seorang pun akan melihat Allah.

☕ 🍞 Panggilan ini memanggil kita untuk menjaga diri kita, supaya kita kudus, kerana "tanpa kekudusan tidak seorangpun akan melihat Tuhan." Orang Yang suci hatinya adalah mereka yang telah dibebaskan dari kuasa dosa oleh kasih karunia Allah dan kini berusaha tanpa tipu daya untuk menyenangkan hati Allah dan memuliakan Dia dan menjadi sama seperti Dia. Hanya orang yang suci hatinya yang "akan melihat Allah". Melihat Allah artinya menjadi anak-Nya dan tinggal di hadapan-Nya, baik sekarang maupun di masa yang akan datang.

Kekudusan bersangkut paut pada hati kita. Kalau hati kita suci dan tidak tercela kita pasti akan melihat Tuhan. Tetapi inilah yang menjadi cabaran zaman ini untuk hidup kudus di hadapan Tuhan. Firman Tuhan mengatakan "jadilah kudus kerana Aku kudus.." Ini bukanlah satu permintaan tetapi satu perintah. Kita tidak mampu melakukannya, namun oleh kasih karunia-Nya, kita dimampukan. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita supaya kita yang dahulu di dalam kegelapan dipulihkan dan diampuni serta diubah kembali untuk terus hidup di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita terus tinggal di dalam Tuhan Yesus dan izinkan Roh Kudus untuk memperbaharui kita sehingga tidak ada lagi kegelapan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: