Saturday, June 9, 2018

Revival : Looking unto Jesus

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Looking unto Jesus

Hebrews 12:2 (NKJV)  looking unto Jesus, the author and finisher of our faith, who for the joy that was set before Him endured the cross, despising the shame, and has sat down at the right hand of the throne of God.

Ibrani 12:2 (TB)  Marilah kita melakukannya dengan mata yang tertuju kepada Yesus, yang memimpin kita dalam iman, dan yang membawa iman kita itu kepada kesempurnaan, yang dengan mengabaikan kehinaan tekun memikul salib ganti sukacita yang disediakan bagi Dia, yang sekarang duduk di sebelah kanan takhta Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #160. Tahukah anda bahawa apabila kita berlari di dalam perlumbaan iman ini, mata kita harus tertuju kepada Tuhan Yesus? Di dalam perlumbaan iman ini kita mengarahkan pandangan kepada Yesus sebagai teladan dari kepercayaan kepada Allah, penyerahan kepada kehendak-Nya, doa, mengatasi pencobaan dan penderitaan, ketabahan dalam kesetiaan kepada Bapa, dan usaha untuk memperoleh sukacita akibat menyelesaikan tugas yang dibebankan Allah kepada kita, sumber kekuatan, kasih, kasih karunia, kemurahan dan pertolongan. Orang yang berlumba tidak akan menang kalau mereka sibuk melirik ke kiri, dan melihat ke kanan. Kita juga perlu berlomba "dengan mata yang tertuju kepada Yesus."

☕ 🍞 Dia adalah yang memimpin atau mendahului kita dalam perlombaan iman ini. Dia sudah merintis jalan perlombaan iman kita. Menjalani hidup Kristian ibarat ikut perlumbaan lari. Tujuan yang hendak dicapai adalah garis akhir.  Berjuang dalam iman memang tidak mudah. Akan menjadi mustahil untuk orang berhasil dalam perlumbaan iman itu bila memikul beban dan dosa. Beban yang bisa merintanginya adalah kekuatiran kerana keinginan-keinginan duniawi.

Perjuangan iman orang Kristen memang merupakan bagian dari pertumbuhan iman kristiani untuk mencapai kesempurnaan serupa dengan Kristus. Oleh karena itu, setiap anak Tuhan harus melihat semua kesulitan, tantangan, dan godaan sebagai alat Allah untuk mendisiplin dan mendidik umat-Nya semakin hari semakin sempurna. Look unto Jesus in all situations of our lives. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: