Sunday, June 3, 2018

Revival : Eternal Inheritance

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Eternal Inheritance

Hebrews 9:15 (NKJV)  And for this reason He is the Mediator of the new covenant, by means of death, for the redemption of the transgressions under the first covenant, that those who are called may receive the promise of the eternal inheritance.

Ibrani 9:15 (TB)  Karena itu Ia adalah Pengantara dari suatu perjanjian yang baru, supaya mereka yang telah terpanggil dapat menerima bagian kekal yang dijanjikan, sebab Ia telah mati untuk menebus pelanggaran-pelanggaran yang telah dilakukan selama perjanjian yang pertama.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #154. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan satu perjanjian yang baru kepada kita? Yesus Kristus adalah satu-satunya Pengantara dari suatu perjanjian baru. Sebab hanya darah dan kematian-Nya yang telah berhasil mengerjakan apa yang tidak mampu dikerjakan oleh para imam dan korban persembahan di dalam perjanjian lama. Walaupun bukan suatu hal baru bagi Allah, bagi manusia merupakan perjanjian baru. Dalam sejarah manusia, perjanjian baru menggantikan dan melebihi perjanjian lama yang diberikan melalui perantaraan Musa. Transisi dari Musa kepada Yesus menandai transisi dari prinsip usaha manusia ke prinsip anugerah.

☕ 🍞 Kristus mati supaya dosa-dosa kita dapat diampuni. Dia memberi hidup-Nya kepada setiap orang yang percaya kepada-Nya. Kini, kita hidup karena Diri-Nya. Oleh sebab itu, kita tidak boleh menyia-nyiakan pengorbanan-Nya yang sangat besar itu. Apa yang harus kita lakukan? Hiduplah berkenan kepada-Nya dengan tidak melakukan segala hal yang najis dan tidak mulia. Layanilah Dia dengan kekudusan tubuh kita, dan saksikanlah kasih pengorbanan-Nya kepada orang lain agar mereka mengalami pengampunan dan penyucian-Nya. Kristus telah memberikan kepada kita satu perjanjian yang baru yang dimeteraikan oleh darah-Nya sendiri.

Dengan darah-Nya yang mahal, perjanjian ini telah dibuat. Oleh kerana itu dinyatakan di dalam Alkitab bahawa semua janji-Nya adalah Ya dan Amin di dalam Kristus Yesus. Janji-Nya tetap akan menjadi nyata. Itulah yang menjadi warisan kita yang kekal. Sudahkah anda memiliki janji-Nya? Sudahkah anda respon terhadap kasih-Nya? Sudahkah anda mulai berpegang kepada janji-Nya mengenai hidup anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: