Saturday, June 23, 2018

Revival : Resist the devil

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Resist the devil

James 4:7 (NKJV)  Therefore submit to God. Resist the devil and he will flee from you.

Yakobus 4:7 (TB)  Karena itu tunduklah kepada Allah, dan lawanlah Iblis, maka ia akan lari dari padamu!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #174. Tahukah anda bahawa satu-satunya cara untuk tidak terjerat dalam perangkap iblis adalah tunduk kepada Tuhan? Satu-satunya pilihan bagi kita adalah tunduk kepada Allah. Dengan menundukkan diri kepada Allah, maka tidak ada tempat lagi yang kita sediakan bagi Iblis dan diri sendiri. Tunduk kepada Allah berarti bertobat sungguh-sungguh yaitu bertobat dengan hati yang remuk di hadapan Tuhan. Tunduk lebih dari sekadar ketaatan; untuk tunduk diperlukan kerendahan hati. Iblis, musuh Allah itu, harus dilawan, dan apabila ia dilawan, ia akan lari daripadamu. Ini merupakan langkah-langkah penting untuk menghindari dosa keduniawian.

☕ 🍞 Salah satu pertahanan kita terhadap serangan Iblis ialah kesadaran akan upaya musuh yang terus-menerus untuk beroleh keuntungan atas kita dan membuat kita menyimpang dari penyerahan kita kepada Kristus. Kita harus sedar bahawa perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging, tetapi melawan pemerintah-pemerintah, melawan penguasa-penguasa, melawan penghulu-penghulu dunia yang gelap ini, melawan roh-roh jahat di udara. Oleh itu, sedarlah dan berjaga-jagalah! Lawanmu, si Iblis, berjalan keliling sama seperti singa yang mengaum-aum dan mencari orang yang dapat ditelannya. Janganlah berikan peluang kepada Iblis.

Sepertimana Yesus ketika dicobai oleh iblis di padang gurun, Yesus mengalahkan godaan iblis melalui setiap firman Tuhan. Masa ini, ramai yang tidak kuat melawan iblis disebabkan tidak mengenal Firman Tuhan dan tidak ada perhubungan yang intim dengan Tuhan. Disebabkan oleh itu ramai yang kecundang imannya. Sudah tentu kita akan tergoda dengan ajakan iblis jika kita tidak teguh dalam iman kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita adalah supaya kita menjadi hidup kembali dan bersungguh-sungguh di dalam Tuhan Yesus. Kebangkitan rohani itu tidak akan berkekalan jika kita malas untuk berdoa, membaca dan mengenal firman Tuhan, menyembah Tuhan dan selalu erat dengan Tuhan. Jadi dengan senangnya kita akan tergoda dan memberikan peluang kepada iblis.  Tunduk kepada Tuhan dan lawanlah iblis. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: