Monday, June 25, 2018

Revival : This life, an opportunity.

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : This life, an opportunity.

James 4:13-14 (NKJV)
13 Come now, you who say, "Today or tomorrow we will go to such and such a city, spend a year there, buy and sell, and make a profit";
14 whereas you do not know what will happen tomorrow. For what is your life? It is even a vapor that appears for a little time and then vanishes away.

Yakobus 4:13-14 (TB)
13 Jadi sekarang, hai kamu yang berkata: "Hari ini atau besok kami berangkat ke kota anu, dan di sana kami akan tinggal setahun dan berdagang serta mendapat untung",
14 sedang kamu tidak tahu apa yang akan terjadi besok. Apakah arti hidupmu? Hidupmu itu sama seperti uap yang sebentar saja kelihatan lalu lenyap.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #176. Tahukah anda bahawa hidup ini adalah kesempatan? Kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada hari esok jadi pergunakanlah setiap detik kehidupan kita ini untuk melayani Tuhan, beribadah kepada Tuhan, melakukan kehendak-NYA, mengasihi Dia. Atek bio pengemala' Tuhan dalem udip le. Ayen salau keneng kebien je un ji. Mudip bue' ngan teneng te tena Tuhan. Nta le tisen kumpin kisek udip te tena ilu. Gunakanlah hidup ini untuk beribadah kepada Tuhan Yesus dan melayani Dia. Hidup ini adalah kesempatan....! Ramai yang tidak sedar bahawa hidup ini adalah kesempatan yang Tuhan telah berikan kepada kita semua. Ini bukan masanya untuk bermain main lagi dengan peluang yang Tuhan Yesus telah berikan.

☕ 🍞 Apakah arti hidupmu? Hidupmu itu sama seperti uap yang sebentar saja kelihatan lalu lenyap. Apakah ertinya hidup kita ini kalau bukan untuk beribadah kepada Tuhan Yesus? Saya percaya bahawa anda pernah mendengar lagu ini.. 👇🏼. Saat anda membaca lirik lagu ini, lihatlah kembali kepada hidup kita ini adakah kita sedang menggunakan hidup ini untuk Tuhan?

Hidup ini adalah kesempatan
Hidup ini untuk melayani Tuhan
Jangan sia-sia kan waktu yang Tuhan b'ri
Hidup ini harus jadi berkat

Oh Tuhan pakailah hidupku
Selagi aku masih kuat
Bila saatnya nanti
Ku tak berdaya lagi
Hidup ini sudah jadi berkat

Setiap detik kehidupan kita adalah sangat penting dan berharga. Jangan sia-siakan waktu yang Tuhan berikan. Kita telah ditebus dan diselamatkan oleh Tuhan Yesus supaya hidup ini menjadi berkat bagi orang lain. Izinkan Tuhan Yesus untuk memakai hidup kita untuk kemuliaan-Nya. Hidup ini adalah kesempatan... Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: