Saturday, June 2, 2018

Revival : Wait Patiently

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Wait patiently

Hebrews 6:15 (NKJV)  And so, after he had patiently endured, he obtained the promise.

Ibrani 6:15 (TB)  Abraham menanti dengan sabar dan dengan demikian ia memperoleh apa yang dijanjikan kepadanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #153. Tahukah anda bahawa apa yang Tuhan telah janjikan pasti akan terjadi? Di sini Abraham diperkenalkan sebagai teladan soal ketekunan. Dan Abraham bertekun sebab Allah menjamin perjanjian-Nya dengan nama-Nya sendiri. Kerana telah bersumpah demi nama-Nya, Allah tidak akan berbohong kepada Abraham sebab kewenangan dan martabat-Nya dipertaruhkan. Allah tidak pernah berubah, dan kita memiliki kepastian yang sama kuatnya dengan yang dimiliki Abraham.

☕ 🍞 Janji Tuhan kepada Abraham dan kita  berarti bahawa keturunan Abraham akan menerima dan membagi berkat keselamatan. Supaya janji tersebut diperkuat dua kali lipat, Allah tidak hanya bersumpah, tetapi bersumpah demi diri-Nya sendiri, Allah yang kekal dan yang tidak mungkin berubah! Ramai orang zaman ini tidak sabar menunggu untuk melihat janji-Nya menjadi nyata lalu mereka pergilah mencari tempat di mana mereka boleh menerima apa yang mereka mahu dengan cara yang pintas. There's no shortcuts to the Promises of God. Either you wait patiently or you'll missed the Promises of God. Kita tidak sabar, kita pergi tikam nombor, pergi cari bomoh dan macam macam lagi.

Abraham menanti dengan penuh kesabaran. Abraham hidup melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidupnya. Janji Tuhan pasti akan terjadi tetapi bukan mengikut masa kita. Orang-orang yang percaya dan berharap sepenuhnya kepada Tuhan Yesus akan pasti melihat janji-Nya menjadi nyata indah pada waktu-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: