Thursday, June 28, 2018

Revival : The elected ones

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The elected ones

1 Peter 1:2 (NKJV)  elect according to the foreknowledge of God the Father, in sanctification of the Spirit, for obedience and sprinkling of the blood of Jesus Christ: Grace to you and peace be multiplied.

1 Petrus 1:2 (TB)  yaitu orang-orang yang dipilih, sesuai dengan rencana Allah, Bapa kita, dan yang dikuduskan oleh Roh, supaya taat kepada Yesus Kristus dan menerima percikan darah-Nya. Kiranya kasih karunia dan damai sejahtera makin melimpah atas kamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #179. Tahukah anda bahawa anda adalah orang-orang yang terpilih sesuai dengan rencana Tuhan? "Yang dipilih" ialah himpunan orang percaya sejati, yang dipilih selaras dengan ketetapan Allah untuk menebus gereja-Nya dengan darah Yesus Kristus oleh karya pengudusan Roh Kudus. Setiap orang percaya harus terlibat dalam pemilihan kita dengan bertekun menjadikan panggilan dan pemilihan kita makin teguh. Pilihan ini bukan berdasarkan perbuatan baik kita, melainkan kerana anugerah Allah serta karya Roh Kudus yang membuat kita dilahirkan kembali ketika percaya kepada Kristus. Tujuannya adalah supaya kita taat kepada Kristus dan menerima bagian dari hidup Kristus.

☕ 🍞 Kita adalah orang-orang pilihan yang dipanggil Allah untuk mengemban amanat agung-Nya. Kita dipanggil sebagai umat yang akan menyatakan inti berita Injil yakni kasih Kristus kepada dunia sekitar kita. Oleh kerana itu kita harus menjaga hidup kita dalam KETAATAN dan KEKUDUSAN. Sebagai umat-Nya, kita  terpanggil untuk hidup taat dan kudus di hadapan-Nya, agar dunia merasakan keberadaan kita yang menyaksikan kasih-Nya. Pemilihan kita adalah supaya kita taat kepada Tuhan. Tetapi sebelum itu harus kita lalui satu proses iaitu, pengudusan. Kita harus lewati proses ini supaya God can bring the best out of us untuk melakukan kehendak-NYA.

Ramai yang mau dipanggil oleh Tuhan Yesus tetapi tidak sanggup untuk melewati proses proses pemurnian, pemulihan, pemuridan di dalam hidup mereka. They want it all easy peasy! Disebabkan itulah ramai yang terpanggil tetapi hanya sedikit yang terpilih. Kita dipilih sesuai dengan rencana Tuhan Yesus dan dikuduskan oleh Roh supaya kita taat dan setia kepada-Nya dan menerima percikan darah-Nya yang memeteraikan keselamatan bagi kita semua. Sudahkah kita bersiap untuk dipakai oleh Tuhan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: