Wednesday, June 6, 2018

Revival : Receive the promise

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Receive the promise

Hebrews 10:36 (NKJV)  For you have need of endurance, so that after you have done the will of God, you may receive the promise:

Ibrani 10:36 (TB)  Sebab kamu memerlukan ketekunan, supaya sesudah kamu melakukan kehendak Allah, kamu memperoleh apa yang dijanjikan itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #157. Tahukah anda bahawa apabila anda bertekun melakukan kehendak-NYA, maka anda akan menerima janji-Nya? Sedikit waktu lagi, Kristus akan datang dan menyempurnakan semua perjuangan iman anak-anak-Nya. Namun, semua ini akan menjadi sia-sia kalau kita pada akhirnya menyangkal Kristus. Oleh karena itu, yang sekarang kita perlukan adalah untuk terus bertahan dan bertekun dalam iman, kasih, dan pengharapan itu, dengan percaya bahawa Dia tidak pernah meninggalkan kita dan segala sesuatu yang dijanjikan oleh Tuhan kepada kita akan pasti menjadi nyata.

☕ 🍞 Kunci kepada menerima janji-Nya adalah ketekunan kita dalam melakukan kehendak-NYA. Apakah yang dikehendaki oleh Tuhan? Yohanes 6:29 (TB)  Jawab Yesus kepada mereka: "Inilah PEKERJAAN yang DIKEHENDAKI Allah, yaitu hendaklah kamu percaya kepada Dia yang telah diutus Allah." Kehendak-NYA supaya setiap orang percaya kepada-Nya dan juga melakukan Amanat Agung-Nya. Ketekunan dalam melakukan kehendak-NYA dan kesabaran dalam menantikan janji-Nya selalu membawa keberhasilan di dalam hidup kita.

Jika kita membaca dan memahami kembali petikan firman Tuhan ini, ada satu hal yang sangat jelas tertulis di dalam petikan ini. Kita memerlukan KETEKUNAN untuk MELAKUKAN kehendak-NYA dan sesudah melakukan kehendak-NYA, kita akan memperoleh janji-Nya. Sambil kita bertekun dalam iman kita dan melakukan kehendak-NYA, firman Tuhan mengatakan bahawa "... Jerih payah mu tidak sia-sia..." Pasti akan menjadi nyata. Tetapi jikalau kita bermalas malasan, jangan harap kita boleh menikmati janji-Nya kerana kemalasan kita yang tidak bertekun dalam melakukan kehendak-NYA. Adakah anda bertekun dalam iman kepercayaan anda? Adakah anda bertekun melakukan kehendak-NYA? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: