Monday, June 11, 2018

Revival : Strengthen

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Strengthen

Hebrews 12:12 (NKJV)  Therefore strengthen the hands which hang down, and the feeble knees,

Ibrani 12:12 (TB)  Sebab itu kuatkanlah tangan yang lemah dan lutut yang goyah;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #162. Tahukah anda bahawa anda harus kuatkan semangat untuk terus maju di dalam Tuhan? Kita harus kuat di tengah-tengah pencobaan. Kuatkanlah tangan yang lemah. Menjadi kuat akibat didera kesulitan. Lutut yang goyah, tidak melukiskan kesabaran di dalam bertahan yang diperlukan untuk menyelesaikan perlombaan. Dengan memperkuat tangan dan lutut, setiap kelemahan yang disebabkan kerana tidak dipergunakan akan dipulihkan. Yang mungkin dimaksudkan di sini ialah bahwa sendi dan otot jika tidak dilatih dengan benar boleh membuat seseorang terpelecok. Watak yang benar-benar kuat ditunjukkan dalam kemampuan bertahan dalam masa kesengsaraan.

☕ 🍞 Supaya mampu bertahan dalam iman maka orientasi hidup yang duniawi harus diganti total. Orientasi hidup yang diarahkan kepada dunia ini hanya akan mengecewakan dan menumbuhkan akar pahit. Oleh itu, bangunlah dan perkuatlah apa yang masih ada pada kamu sebelum semuanya mati sama sekali. Saudara dan saudari sekalian, apa yang masih tinggal di dalam diri anda yang berguna untuk kerohanian anda pergunakanlah itu untuk melihat pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidup anda dan melalui hidup anda. Jika masih ada sisa sisa kebangunan rohani yang dulu terjadi ada di dalam hidup anda, maka gunakanlah itu untuk anda terus dibangkitkan dan supaya anda menjadi pembawa kebangunan rohani itu ke mana pun anda pergi.

Ini sangatlah penting kerana itulah yang akan terus menggerakkan kita untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus. Apakah gunanya kebangkitan rohani yang terjadi dulu, dan anda mula berapi api dulu dan setelah sekian lama, sudah semakin pudar api itu? Tuhan menggerakkan kebangkitan rohani itu supaya hidup kita diubah, berubah, dan menjadi agen agen yang akan melakukan perubahan. Bukan hanya untuk mati begitu sahaja! Hidup ini adalah kesempatan untuk menjadi berkat bagi generasi ini. Hidup ini adalah untuk melayani Tuhan. Janganlah sia-siakan hidup ini. Adakah anda sudah memperkuatkan apa yang semakin goyah? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: