Saturday, June 30, 2018

Revival : Precious than gold

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Precious than gold

1 Peter 1:7 (NKJV)  that the genuineness of your faith, being much more precious than gold that perishes, though it is tested by fire, may be found to praise, honor, and glory at the revelation of Jesus Christ,

1 Petrus 1:7 (TB)  Maksud semuanya itu ialah untuk membuktikan kemurnian imanmu — yang jauh lebih tinggi nilainya dari pada emas yang fana, yang diuji kemurniannya dengan api — sehingga kamu memperoleh puji-pujian dan kemuliaan dan kehormatan pada hari Yesus Kristus menyatakan diri-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #181. Tahukah anda bahawa imanmu lebih berharga daripada emas? Kita harus bersukacita dalam pencobaan kita  kerana tetap setia kepada Kristus di tengah-tengah semua itu akan memurnikan iman kita dan menghasilkan pujian, kemuliaan dan hormat bagi kita dan bagi Tuhan Yesus pada saat kedatangan-Nya. Tuhan memandang ketabahan kita dalam pencobaan dan iman kita pada Kristus sebagai sesuatu yang sangat berharga bagi-Nya sepanjang kekekalan. Is our faith genuine in midst of storm?

☕ 🍞 Kata yang dipakai untuk "membuktikan kemurnian iman" terkait erat dengan pengertian memperoleh pengakuan. Yang diutamakan adalah hasil akhirnya dan bukan prosesnya. Kualiti iman yang kita miliki yang muncul cemerlang sebagai hasil dari mengalami berbagai pencobaan tersebut, jauh melebihi kecemerlangan dan kemurnian emas yang telah dimurnikan, yang sifatnya boleh musnah dan akan memperoleh puji-pujian dan kemuliaan dan kehormatan pada hari Yesus Kristus menyatakan diri-Nya.  Pencobaan iman ini bukan hanya akan terbukti menguntungkan bagi orang Kristian ketika Kristus datang kembali saja, tetapi saat ini pencobaan iman tersebut juga memuliakan Kristus sebab diri-Nya dinyatakan di dalam penderitaan kita.

Apabila kita melewati segala situasi di dalam kehidupan kita, di situlah kita akan melihat sejauh mana tahap iman kita dan sejauh mana kita sanggup percaya kepada Tuhan Yesus. Proses pemurnian iman terjadi di setiap musim kehidupan kita supaya kita dapat berdiri teguh dan kuat di dalam setiap musim itu. Oleh kerana itu, berimanlah dengan sungguh-sungguh kepada Tuhan Yesus. Gold does not increase by trial in the fire, it becomes less; but faith is made firm, and multiplied, by troubles and afflictions. Gold must perish at last, and can only purchase perishing things, while the trial of faith will be found to praise, and honour, and glory. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: