Thursday, June 21, 2018

Revival : Faith is an action word

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Faith is an action word

James 2:17 (NKJV)  Thus also faith by itself, if it does not have works, is dead.

Yakobus 2:17 (TB)  Demikian juga halnya dengan iman: Jika iman itu tidak disertai perbuatan, maka iman itu pada hakekatnya adalah mati.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #172. Tahukah anda bahawa kita memiliki iman yang aktif dan bukannya pasif? Iman sejati yang menyelamatkan begitu penting sehingga mau tidak mau harus menyatakan diri di dalam tindakan saleh dan pengabdian kepada Yesus Kristus. Perbuatan tanpa iman adalah perbuatan yang mati. Iman tanpa perbuatan adalah iman yang mati. Iman yang sejati selalu menyatakan dirinya dalam ketaatan kepada Allah dan perbuatan belas kasihan terhadap mereka yang memerlukannya. Iman adalah kata kerja AKTIF dan bukannya pasif. Iman disusuli dengan tindakan.

☕ 🍞 Faith is an action word. Having faith means that you believe in something and do it because of the faith you have. Jadi jikalau kita katakan bahawa kita mempunyai iman di dalam Tuhan Yesus, maka kita juga akan melakukan apa yang telah dinyatakan kepada kita lewat firman-Nya. Jika kita memiliki iman, maka kita juga harus pergi dan menjangkau jiwa-jiwa. Jika kita memiliki iman, maka kita juga harus pergi mendoakan orang-orang yang sakit. Jika kita memiliki iman, maka hiduplah di dalam janj-janji Tuhan, bergerak di dalam janj-janji Tuhan, berpegang kepada janj-janji Tuhan serta dibina di atas janj-janji Tuhan. Apa gunanya jikalau saya memiliki iman di dalam Tuhan Yesus, tetapi tidak mempraktikkan iman itu?

Iman seorang Kristian yang aktif adalah iman yang bertindak sesuai dengan firman-Nya. Tidak ada gunanya bila seseorang mengaku beriman tetapi tidak disertai dengan perbuatan sebagai perwujudan imannya. Ilustrasi yang dipakai Yakobus menggambarkan bahawa perkataan tanpa tindakan konkrit selaras perkataan adalah omongan kosong, yang tidak akan membawa dampak apa pun bagi orang lain. Iman yang kita miliki di dalam Tuhan Yesus harus menggerakkan kita juga untuk terus mempedulikan Orang-orang di sekeliling kita. Adakah iman yang anda miliki hari ini mengimpak orang lain di sekeliling anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: