Friday, June 22, 2018

Revival : Pray according to the will of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Pray according to the will of God

James 4:2-3 (NKJV)
2 You lust and do not have. You murder and covet and cannot obtain. You fight and war. Yet you do not have because you do not ask.
3 You ask and do not receive, because you ask amiss, that you may spend it on your pleasures.

Yakobus 4:2-3 (TB)
2 Kamu mengingini sesuatu, tetapi kamu tidak memperolehnya, lalu kamu membunuh; kamu iri hati, tetapi kamu tidak mencapai tujuanmu, lalu kamu bertengkar dan kamu berkelahi. Kamu tidak memperoleh apa-apa, karena kamu tidak berdoa.
3 Atau kamu berdoa juga, tetapi kamu tidak menerima apa-apa, karena kamu salah berdoa, sebab yang kamu minta itu hendak kamu habiskan untuk memuaskan hawa nafsumu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #173. Tahukah anda bahawa terkadang kita berdoa mengikut hawa nafsu kita? Terkadang kita menjadi selfish dan pentingkan diri sendiri saja. Kita mau doa kita dijawab seturut kehendak kita, dan cara kita. Lalu kita berusaha gigih untuk mencapai apa yang kita mahukan untuk kepentingan diri sendiri. Samada kita harus menjatuhkan seseorang ataupun memalukan seseorang mahupun membunuh hanya untuk pastikan matlamat kita tercapai. Anda fikir² Tuhan Yesus mendengarkan doa yang sedemikian? TIDAK! Anda akan membawa kebinasaan kepada diri sendiri saja. Kita tidak mendapatkan apapun sebab kita salah doa!

☕ 🍞 Adakah anda mengingini sesuatu tanpa memperolehnya? Lalu anda membunuh. Adakah anda iri hati tanpa mencapai tujuanmu? Lalu anda bertengkar dan berkelahi. Dalam kerohanian yang penuh semangat, berkembang juga rasa iri hati, pertengkaran, atau perkelahian yang di hadapan Allah sama dengan membunuh. Sikap ibadah yang egois itu selain tidak berkenan kepada Allah, juga tidak bermanfaat apa pun kerana Allah tidak akan merespons. Bila orang Kristian menjadi duniawi atau mengutamakan kenikmatan dunia dan menyukai pola hidup orang yang tidak kenal Tuhan, itu artinya telah berzina dengan dunia ini. Orang Kristian duniawi adalah musuh Allah!

Kita semua harus memperhatikan, kerana Allah tidak akan mendengarkan doa kita kalau hati kita penuh dengan keinginan yang mementingkan diri. Alkitab memberi tahu kita bahwa Allah hanya mendengarkan doa orang yang benar, mereka yang berseru kepada-Nya dalam kesetiaan, mereka yang sungguh-sungguh bertobat dan rendah hati, dan mereka yang meminta sesuai dengan kehendak-Nya. Bagaimana dengan anda? Adakah anda sedang berdoa seiring kehendak Tuhan ataupun sekadar untuk memuaskan nafsu kedagingan kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: